خلاصه ماشینی:
"2. مرحلهی پیش عملیاتی(7-2 سالگی) کودکان در این مرحله فکر کردن-استفاده از نمادها و تصاویر ذهنی-را میآموزند؛اما تفکر آنها نامنظم و غیر منطقی است.
نقش مرحلهی پیش عملیاتی برای مشاور مدرسه کودکان در این گروه سنی به سختی میتوانند مسایل را از دیدگاه دیگران ببینند.
نقش مرحلهی عملیاتی عینی برای مشاور مدرسه توانایی مهمی که کودک در این دوره به دست میآورد،همدلی نمودن است.
در این مرحله هنوز کودکان بازی کردن و نقاشی کردن را دوست دارند؛این ویژگی میتواند بسیار سودمند باشد،به ویژه وقتی که دانشآموز بتواند رفتارهای برگشتی5 را از خود نشان بدهد،در این دورهی سنی میتوان«الگوی حل مسأله»، شیوههای جلوگیری از زورگویی و دیگر مفاهیم ساده را به دانشآموز آموزش داد.
نقش مرحلهی عملیاتی صوری برای مشاور مدرسه این دانشآموزان برای انجام هر کاری توانایی شناختی دارند.
چون در این مرحلهی سنی دانشآموزان تمایل شدیدی به اجتماعی شدن دارند،تشکیل گروه برای آنان میتواند بسیار اثربخش باشد."