خلاصه ماشینی:
"VK} بررسی رابطه بین مهارت ارتباطات میانفردیو مهارت اطلاعرسانی کتابداران کتابخانههای دانشگاهیشهر همدان در سال 1388 دکتر سید علی اکبر فامیل روحانی{o1o}دکتر نصر الله عرفانی{o2o}سمیه حبیبی{o3o} مقدمه با توجه به روند توسعۀ روزافزون اطلاعات بهویژه در کشورهای پیشرفته و وجودشکاف اطلاعاتی بین کشورهای درحال رشد و کشورهای توسعهیافته،نقش کتابداراندر جهت برقراری ارتباط بیشتر با کاربران برای ارائه اطلاعات روزآمد و سریع به آناندوچندان شده است.
آمار استنباطی سؤال اول پژوهش به دنبال این مطلب بوده است که:مهارت ارتباطات میانفردیو خردهمهارتهای آن در میان کتابداران کتابخانههای دانشگاهی چگونه است؟نتایجبه دست آمده از آزمون این سؤال پژوهشی که با استفاده از آزمون t تکنمونهای انجامشده است مشخص میکند که میانگین هریک از خردهمقیاسهای مهارتهای همدلی،مسئولیتپذیری و رابطۀ بینفردی و نیز مهارت ارتباطات میانفردی از میانگین مقیاسکمتر است(جدول 4).
(به تصویر صفحه مراجعه شود) فرضیه اول تحقیق به دنبال آزمون این مطلب بوده است که:بین مهارت ارتباطاتمیانفردی و مهارت اطلاعرسانی کتابداران کتابخانههای دانشگاهی رابطه وجود دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) فرضیه سوم پژوهش به این مطلب میپردازد که:بین خردهمهارت مسئولیتپذیریاجتماعی و مهارت اطلاعرسانی کتابداران کتابخانههای دانشگاهی رابطه وجود دارد.
(به تصویر صفحه مراجعه شود) فرضیه چهارم تحقیق به دنبال آزمون این مطلب بوده است که:بین خردهمهارت رابطهبینفردی و مهارت اطلاعرسانی کتابداران کتابخانههای دانشگاهی رابطه وجود دارد.
البته در بیشتر پژوهشهای پیشین،تمرکز پژوهشگران بر این نکته بوده است کهآیا مهارتهای ارتباطی مورد نیاز کتابداران میباشد یا نه؟و یا اینکه بخشی از پژوهشخود را به بررسی رابطه مهارت ارتباطات با مهارتهای اطلاعرسانی اختصاص دادهاند که از جمله آنان میتوان به جولین و جنیوس(2009)،آربوکل(2008)و شعبانی(1387)اشاره نمود."