خلاصه ماشینی:
"3قاعدۀ سوم:از منابع دستدوم مناسب استفاده کنید منابع دست دوم برای قرار گرفتندر موقعیت اصلی و ایجاد حس منابعدست اول در شما نقشی اساسیدارند.
اگرچه ممکن است شما وقتیرا به این گونه منابع اختصاص دهیدیا ندهید،اما وظیفۀ شما به هر حال،آماده سازی دانش آموزانتان به وسیلۀارائۀ پس زمینهای برای درک منابعدست اول است؛منابع دست دوم اینچارچوب کاری و یا اوضاع و احوالرا فراهم میآورند.
برای نمونه آموزش این سه مرحله از دورۀبازسازی ایالات جنوبی بعد از جنگهایداخلی آمریکا8؟یعنی مسائل مربوط بهریاست جمهوری،رادیکالها و طرفداران(به تصویر صفحه مراجعه شود)باز خرید بردگان(8)چنانچه به خوبیتدریس نشوند،میتوانند برای دانشآموزبه واقع کسل کننده باشند.
این قراردادیک منبع دست اول است و نشان میدهدکه دورۀ بازسازی برای افراد عادی-یککشاورز و افراد آزاد شده در زراعتش-چهمعنی میداده است،لذا دانشآموزان رابه ارتباط برقرار کردن با گذشته وا میدارد.
من تضمین میکنم که دانش آموزان با این(به تصویر صفحه مراجعه شود)شیوه دورۀ بازسازی را خیلی بهتر از این کهاگر آنها را فقط در جزوههای درسیمطالعه میکردند به یاد خواهند آورد؛یااین که از دانشآموزان بخواهید روایتهایمربوط به دورۀ بازسازی را در روزنامههایمحلی مطالعه کنند.
مردم محلی کهدر جنگ شرکت نکردند،با جنگ جهانیدوم چگونه تعامل داشتند؟چگونه جنگبر تبلیغات اثر گذاشت؟در دهۀ 1940 درمقایسه با دهۀ 1920،چه ارزشهایی اهمیتدارند؟شما میتوانید برای هر دانشآموزییک روز مثلا روز تولد خودش و یا پدر ومادرش را تعیین کنید،تا به نشریۀ محلیمنتشره در آن روز مراجعه کند اخبار مهمآن روز چه بودند؟آگهیهای تجاری چهبودند؟ارزشهای نمایان در این تبلیغات ازچه نوعی بودند؟ 6قاعدۀ ششم:از موسیقی[سرود]و فیلم برای تحریک آن دستهاز احساسات که با مطالعه برانگیختهنمیشوند بهره ببرید موسیقی میتواند احساسات را بهطرزی بیهمتا برانگیزد."