چکیده:
هدف اصلی این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر بر «مدیریت اثربخش ارتباطات مبتنی بر انگیزش کارکنان دانشی در سازمانهای دانشمحور» است که پس از بررسی وسیع ادبیات موضوع، این عوامل شناسایی و مدل اولیهی پژوهش استخراج گردید. رویکرد پژوهش کاربردی و روش اجرای آن توصیفی پیمایشی میباشد. نتایج، نشان داد که اصلیترین عوامل مدل برای دستیابی به اهداف پژوهش «اعتماد سازمانی، توجه به کیفیت کار و اهمیتدادن به افکار خلاقانه و فعالیتهای نوآورانه، سبکهای مدیران در ارتباطات و تعاملات با کارکنان دانشی، انجام کار تیمی و پروژهای اثربخش، وجود اصول و ارزشهای اخلاقی فراگیر، ایجاد روندهای پایدار بهجای اتکا بر اشخاص» میباشد.
خلاصه ماشینی:
"عوامل انگیزشی مؤثر بر مدیریت اثربخش ارتباطات در سازمانهای دانشمحور بر مبنای ادبیات پژوهش عوامل اصلی شاخصهای مؤثر فرعی پژوهشهای مرتبط اصول و ارزشهای اخلاقی فراگیر نهادینه کردن ارزشهای تعالی سازمان بهعنوان قانون کاپتین و شوارتز 1 (2008)، شوارتزر 2 (2001) بیانیه ارزش مدون کاپتین و شوارتز (2008) الحاق و ترکیب ارزشهای اخلاقی به کلیهی فعالیتها و وظایف سازمانی کروپانزانو و استین 3 (2009)، ریستیگ (2009) خودکنترلی و خودگردانی بهجای مدیریت اجباری خدایی (1388)، جعفری و اخوان (1385)، مک کال (2000)، کلادس (1999)، لیدتکا 4 (1999)، مایلز و اسنو 5 (1994) تغییر یا حذف افراد ناقض ارزشهای اخلاقی سازمان ایسنبرگر و همکاران 6 (2001) توجه به کیفیت کار و اهمیت به افکار خلاقانه و فعالیتهای نوآورانه زمانبندی و روابط انعطافپذیر فروهی (1384)، پوکیتیت (2010) ارزیابی منصفانه بر مبنای تلاش و تعهد به سازمان مککال (2000)، کلادس (1999) اهمیت و ارزشگذاری به تولید دانش و انگیزه برای کار با تفکر یحیی و گاه 7 (2002)، هاشیلد و همکاران 8 (2001)، باکمن 9 (1999)، گیبونز (1998) ارتقا بر مبنای صلاحیت دانشی یحیی و گاه (2002)، هاشیلد و همکاران (2001)، باکمن (1999)، گیبونز 10 (1998)، سادوسکی 11 (1982) ایجاد فرهنگ سازمانی حامی خلاقیت و نوآوری موفت و همکاران 12 (2003)، ویلسون 13 (1999)، داونپورت و همکاران (1998) جهتگیری داناییمحور و توجه ویژه به کارکنان برتر و فعال رهنورد و محمدی (1388(، پوکیتیت (2010) Kaptein & schwartz Schwartzer Cropanzano & Stein Liedtka Miles & Snow Eisenberger et al Yahya & Goh Hauschild et al Buckman Gibbons Sadowski Moffett et al Wilson (ادامه) جدول 1."