خلاصه ماشینی:
درعصر یکپارچگی رسانه شاید این مفهوم عجیبی درباره فیلم نیست اما به نظر میرسد که فیلمهای مربوط به جنگ عراق چنین مطرح میکنند که فیلمهای مختلف، مفاهیم ضمنی زیباشناختی ، معرفت شناختی و اخلاقی متفاوتی دارند.
«حقیقت نخستین قربانی جنگ است: این را سرجوخه مککوی(Mc Coy) رو به دوربین میگوید: شاید این عبارت کلیشهای به نظرآید، اما با توجه به نوع جدید سازماندهی ادراک به نظر میرسد این گزین گویه نه تنها به حقیقت آنچه که روی میدهد، بلکه به حقیقت مربوط به تجربه واقعیت جنگ اشاره دارد.
در فیلم کفشهای سربازان: ویدیو های خاطرات جنگ و شور تاثیر گذار تجربه ویژگی دوم این نوع از فیلمهای مربوط به جنگ عراق، میزان شور عاطفی و ذهنی برخی از این تصاویر است.
8 در یکی از فیلمهای مربوط به خاطرات جنگ عراق که توسط شرکت آلفا(Alpha) ساخته شده است، مشخص میشود که تکنولوژی ارتباط جنگی با دموکراتیزه کردن تکنولوژی، تغییر کرده است و دیگر از بالا به پائین سازماندهی نمیشود.
9 پیامد دیگر سازماندهی ادراکی فیلمهای جنگی مربوط به عراق، بازسازی شور و هیجان نبردی است که اولا تاثیرات روانشناختی متناقض در اعمال غیرارادی و ذهنیت زدائی شده را به نمایش می گذارد و نیز احساس ذهنی و آزاردهنده گناه بعد از جنگ را در معرض دید قرار می دهد.
در پسزمینه، اخبار تلویزیون بهطور مداوم گزارشهایی را درباره عراق پخش میکند و تصاویر مخفی و رایج از جنگ در دانستن اینکه حقیقت آنچه که رخ داده است چه بوده است، اهمیت پیدا میکنند.