چکیده:
هدف: هدف این مقاله بررسی میزان هم خوانی ارزش های مطلوب مدیران نیروی پلیس نروژ با ارزش های سازمان یادگیرنده است.
طرح/ روش شناسی/ رویکرد: پرسش نامه ای تهیه و در بین مدیران دو ناحیه پلیس نروژ پخش شد. مجموعه ای از ارزش ها به منظور سنجش فرهنگ پلیس و معناداری ارتباطشان با ارزش های سازمان یادگیرنده در نظر گرفته شد. همه ارزش ها برای نشان دادن ابعاد فرهنگی اهمیت نهفته عملکرد اجرای قانون در نظر گرفته شد.
یافته ها: در این بررسی مشخص شد که مدیران پلیس از ارزش های غیر رسمی بودن و توانمندسازی بیش از اختیار و نظم سلسله مراتبی حمایت می کنند. این ها یگانه ارزش هایی است که همبستگی معناداری با ارزش های سازمان یادگیرنده دارد. علاوه بر این، یافته های پژوهش با ادبیات پیشین ــ که فرهنگ پلیس را سلسله مراتبی، مقتدر و بسته توصیف می کندــ در تناقض است؛ گرچه این ارزش ها فقط دو ارزش از هشت ارزشی را که برای تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده مهم و اساسی هستند نشان می دهد.
محدودیت های پژوهش/ کاربردها: این نیاز برای مدیران پلیس وجود دارد که هم ارزش های مورد حمایت و یا مطلوب و هم ارزش های عمل شده شان در انطباق با ارزش های سازمان یادگیرنده باشد، ولی این پژوهش فقط ارزش های مورد حمایت و یا مطلوب را بررسی می کند. بنابراین پژوهشهای بیشتری لازم است تا امکان تبدیل شدن نیروی پلیس نروژ به سازمان یادگیرنده را بررسی کند.
اصالت/ ارزش: این مقاله، پژوهشی تجربی به منظور خلق بینش در ارتباط با ارزش های مطلوب نیروی پلیس نروژ عرضه می کند و آن دسته از ارزش هایی را شناسایی می کند که برای تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده مهم است.
Purpose – The aim of this paper is to investigate the extent to which espoused values among police
managers in the Norwegian police force are compatible with those of a learning organization.
Design/methodology/approach – A questionnaire was developed and administered to police managers in two police districts in Norway. A set of values was developed to measure police culture and their significant correlation with those of a learning organization. All values were believed to represent cultural dimensions of potential importance to law enforcement performance.
Findings – It was found that police managers espoused values of informality and empowerment rather than authority and hierarchical order. These values are the only police values that are found to be significantly correlated with those of a learning organization. Moreover، these findings contradict the previous literature within policing، which describes a police culture of hierarchy، authority and closeness. Also، these values only represent two of the eight values that were found to be crucial for becoming a learning organization.
Research limitations/implications – There is a need for police managers to both espouse and enact values in accordance of those of a learning organization، but this study only investigates espoused values. Hence، further research is needed to investigate the possibilities for the Norwegian police force to become a learning organization.
Originality/value – The paper provides empirical research to generate insights into espoused values of the Norwegian police force and identifies those values that are crucial for their possibilities of becoming a learning organization.
خلاصه ماشینی:
"علاوه بر این، یافتههای پژوهش با ادبیات پیشین-که فرهنگ پلیس را سلسله مراتبی،مقتدر و بسته توصیف میکند-در تناقض است؛گرچه این ارزشها فقط دو ارزش از هشت ارزشی را که برای تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده مهم و اساسی هستند نشان میدهد.
اصالت/ارزش:این مقاله،پژوهشی تجربی به منظور خلق بینش در ارتباط با ارزشهای مطلوب نیروی پلیس نروژ عرضه میکند و آن دسته از ارزشهایی را شناسایی میکند که برای تبدیل شدن به سازمان یادگیرنده مهم است.
برای نمونه،بررسیهای ارزشهای فرهنگی در میان افسران پلیس نروژ نشان داد که تفسیر آنها از فرهنگ پلیس بر این اساس است که عملکرد حرفهای بیش از آن که بر کار فردی استوار باشد مبتنی بر کار و همکاری جمعی است (Filstad & Gottschalk,2010) .
ارزشهای عمل شده مبین ویژگیها و امکانپذیری تبدیل به سازمان یادگیرنده است؛از این رو،ارزشهای مطلوب برای روشن ساختن تمایز میان آنچه بررسی کردهایم و آن دسته از ارزشهایی که افراد بدان معتقدند (Kabanoff & Daly,2002) ،به مثابه ارزشهایی که عملا تأیید شدهاند،استفاده شده است (Schuh & Miller,2006) .
از این رو فقط با بررسی ارزشهای مورد حمایت نمیتوان ادعا کرد که در نیروی پلیس نروژ سلسلهمراتب کمتر رعایت میشود؛به ویژه آنکه هیچ یک از بررسیهای قبلی چنین موضوعی را تأیید نمیکند (Glomseth & Gottschalk,2009) .
بر عکس نتایج این بررسی،که دو ارزش پلیسی یعنی توانمندسازی و غیر رسمی بودن را مهمترین ویژگیهای فرهنگ پلیس(دو ناحیه)در ارتباط معنادار با سازمان یادگیرنده شناسایی کرده است،این دو ارزش در بررسیهای پیشین(از ارزشهای عمل شده در) فرهنگ پلیس تأیید نشدند."