خلاصه ماشینی:
"هدف این نوشتار،بررسی رابطه دولت،رسانه و ارتش به عنوان مثلثمؤثر در زمان جنگ است که در آن بویژه به موضوع جنگ در عراق وفعالیتهای رسانهای در این جنگ و نیز به نکاتی که برای تقویت درک مااز روابط رسانه-دولت هم در دورۀ معاصر و هم از منظر تاریخی دورانجنگ اهمیت دارد اشاره خواهد شد.
1-رسانهها در جنگ از وقتی که ناکامی ارتش آمریکا در ویتنام منجر به ادعاهایی شدمبنی بر این که سوگیری رسانهای موجب خنثی شدن تلاشها در میداننبرد شده،موضوع رابطه سهگانۀ رسانه،ارتش و دولت در زمان جنگ بهموضوع مهمی برای تحقیقات تبدیل شده است.
3-ایدئولوژی در پوشش خبری در دوران جنگ سرد،ایدئولوژی ضد کمونیسم به عنوان عاملیمشخص در استقلال رسانهها در زمان پوشش بحرانهای بینالمللی عملکرد و الگویی را برای روزنامهنگاران فراهم کرد که با آن رویدادهایجهانی را درک کنند و ابزار بیان قدرتمندی برای دولتها فراهم کرد کهبوسیلۀ آن از کسانی که منطق مجاهدت نظامی را زیر سؤال ببرندبه عنوان افراد غیر مهینپرست انتقاد کنند )6891,millaH dna namreH ;8891,yksmohC( .
اما به اعتقاد این پژوهشگر هر مناقشه عمدهای از زمان جنگ سال1991 خلیج فارس،شاهدی بر رویکردهای روزبهروز موفقتر دولت برای(1) yelthginK pilliP (2) relliM divaD (3) seiL eM lleT مدیریت رسانه بوده است و این امر برغم پیشرفتهای روز افزون درفناوری جمعآوری و پخش اخبار صورت میگیرد )405:3002,yelthginK( .
این نوشتار همچنین نشان دادکه پیشرفت فناوریهای ارتباطی،تغییر شرایط ژئپلیتیک و تلاشهای گسترده دولت برای نفوذ بر رسانه تا چه میزان سطح استقلال رسانهها رادر زمان جنگ تحت تأثیر قرار داده است."