خلاصه ماشینی:
*توانایی برقراری ارتباط با سطوح دانش:توانایی برقراریارتباط با انسان،سایر عاملها و با زبانهای مشابه گفتارانسان نسبت به پروتکلهای سطح سمبلیک *استعداد استنتاج:توانایی درک دستورات با استفاده ازدانش اولیه و همچنین امکان توسعه دانش *شخصیت:توانایی بیان خصوصیات و حالاتی از صفاتو احساسات *استنتاج:توانایی یادگیری و پیشرفت با تجربیات *پویایی:توانایی تغییر مسیر توسط خود،از خط مشی فعلیبه خط مشی دیگر نقش عوامل هوشمند در کاهش هزینههای بخشمدیریت مهمترین بخشی که هرگونه اخلالی در آن باعثتاثیرات و هزینههای هنگفتی برای سازمان میشود،بخشمدیریت است.
از دستاوردهای بهرهگیری از فناوری اطلاعات وارتباطات میتوان موارد زیر را نام برد: *دستیابی به یک بازار فروش 24 ساعته در سطح جهان *فروش سریعتر به علت وجود امکانات مکانیزه فروشو انجام معامله *هزینه کمتر فروش به علت اتوماسیون فرایند آن دراینترنت *هزینه پرسنل فروش کمتر به علت اتوماسیون فرایند آندر اینترنت *امکان تماس مستقیم و بدون واسطه با مشتریان *امکان جلب بیشتر رضایت مشتریان *فروش و سودآوری بیشتر به دلیل وابستگی زیاد تجارت الکترونیک به تعاملمستقیم با مشتری،مساله برقراری خدمات مناسب برایمشتری یکی از مهمترین مسائلی است که شرکتها وعرضهکنندگان باید در نظر گیرند که از جمله این مسائلمیتوان فعالیتهای مرتبط با ترویج محصولات و تبلیغات برخط را نام برد.
نقش عوامل هوشمند در کاهش هزینههای ارتباط بینبنگاهی مدیریت زنجیره تامین و برنامهریزی و اجرای دقیقشبکههای تامین در هر بنگاهی و اینکه چه محصول و چهخدمات خاصی را ارائه کنند،بخش عمدهای از هزینههاو وقت سازمان را به خود اختصاص میدهد و اشتباهیکوچک در این برنامهریزی مانند عدم انتخاب صحیحتامینکننده میتواند به قیمت از دست رفتن بازاری بزرگو ایجاد نارضایتی شدید در مشتریان تمام شود.
نقش عوامل هوشمند در کاهش هزینههای بخش خدماتپس از فروش و ارزیابی این مرحله بعد از خرید،شامل ارائه خدمات پس ازفروش محصول به مشتری و بررسی و ارزیابی رضایت کلیتجربه خرید و تصمیمگیری است.