خلاصه ماشینی:
سازمانی در کلاس جهانی است که قادر باشد بهترین تولیدکننده در جهان بوده و باارزشترین محصولات را تولید کند و بیشترین نرخ بازگشت را از طریق اجرای استراتژی رقابتی سازمان بدست آورد یعنی از نظر کیفیت،زمان انتظار،انعطافپذیری،هزینه و قیمت،خدمت به مشتری و نوآوری از هر رقیبی بهتر یا با او برابری کند و ویژگیهای فوق را بطور توام داشته باشد و همچنین برای قرار گرفتن در کلاس جهانی کنترل فرایندها و منابع،بازارها و مشتریان و اطلاعات را در اختیار داشته باشد.
معماری تولید در کلاس جهانی معین میکند که چه مدولهایی به عنوان بخشی از سیستم سازمان بوده و وظیفه آنها چه خواهد بود سپس مرزها بهطور مبسوط مشخص میشوند که چگونه مدولها به یکدیگر واکنش نشان میدهند و اینکه چگونه با یکدیگر تطابق یافته و ارتباط پیدا میکنند.