خلاصه ماشینی:
"«بررسی تأثیر روش اجتماع پژوهشی در برنامۀ آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش مهارتهای استدلال دانشآموزان پسر پایۀ سوم راهنمایی مدرسۀ نمونه دولتی اهواز»،مسعود صفایی مقدم و سید منصور مرعشی و محمد جعفر پاکسرشت و خسرو باقری و حسین سیاسی،مجلۀ علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز،سال سیزدهم،شمارۀ 2،1385.
کندوکاو فلسفی برای کودکان و نوجوانان(گفتگو با پیشگامان برنامۀ فبک،انقلابی نو در تعلیم و تربیت)،ج دوم، سعید ناجی،انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران:1390 ش؛شامل: یک)«نقد برخی پیشفرضهای پیاژه(گفتوگو با گرت متیوز) دو)«روشهای جدید آموزش اخلاق و تفکر(گفتوگو با اشتفان میلت)» سه)«آموزش اخلاق و علوم در برنامۀ فبک(گفتوگو با تیم اسپرود)» چهار)«تعلیم و تربیت اسلامی و برنامۀ فبک(گفتوگو با رابرت فیشر)» پنج)عقلگرایی و آموزش علوم در برنامۀ فبک(گفتوگو با کلینتون گلدینگ)» شش)«ویژگیهای برنامۀفبک در فرهنگهای مختلف (گفتوگو با ای ویند اولشالت)» هفت)«روشهای جدید آموزش اخلاق و تفکر در ژاپن (گفتوگو با تتسیو کونو)» هشت)«آیا اجرای برنامۀ فبک در آموزش و پرورش ممکن است؟(گفتوگو با جوانا مورلن)» نه)«استفاده از بازیها برای آموزش اخلاق(گفتوگو با داریل میسر)» ده)«دستآوردهای برنامۀ فبک در اسکاتلند(گفتوگو با کاترین مک کال)» یازده)«برنامۀ فبک در آفریقای جنوبی(گفتوگو با کرین موریس)» دوازده)«فلسفه و برنامۀ فلسفه برای کودکان و نوجوانان».
«بررسی تأثیر روش اجتماع پژوهش در برنامۀ فلسفه برای کدکان بر پرورش تفکر انتقادی دانشآموزان پسر پایۀ سوم راهنمایی مدرسه نمونه دولتی اهواز»،پایاننامۀ دکترا،دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی،اهواز:دانشگاه شهید چمران،تألیف سید منصور مرعشی،استاد راهنما:مسعود صفاییمقدم،استاد مشاور:محمد جعفر باقری و خسرو پاکسرشت،1362 ش."