خلاصه ماشینی:
"نکته مهم اینجاست که شیب تحولات در سه سال گذشته بیشتر شده و اگر این روند-که ناشی از نهادینه شدن فرهنگ پرداخت الکترونیکی در مردم است-ادامه پیداکند،رسیدن به سطح قابل قبولی از خدمات غیر حضوری بانکها در دو سال آینده دور از انتظار نخواهد بود.
به نظر شما دانش تخصصی بانکهای کشور در زمینه بانکداری الکترونیک در چه سطحی قرار دارد و برای ارتقای آن چه میتوان کرد؟ توانمندی بسیار مطلوب عجین شده با تجربهای گرانبها نزد نظام بانکی کشور و شرکتهای فناوری اطلاعات مرتبط با آنها،غالبا در سالهای اخیر به وجود آمده است.
فاصله کشورمان با سایر کشورهای منطقه نظیر مصر و پاکستان به قدری زیاد است که میتوان گفت اصولا در منظومهای دیگر قرار داریم مهمترین مشکلات و چالشهایی که در پیاده سازی و استفاده از بانکداری الکترونیک پیش روی نظام بانکی میبینید،کداماند؟ بانکداری الکترونیکی به مرزهای جدیدی رسیده است که با سازمان قدیمی بانکها و تفکرات پیشین مدیریتی همخوانی ندارد.
با کاربری گسترده بانکداری الکترونیکی،کارهای تکراری با ارزش افزوده پایین به ماشینها واگذار شده و نیروی انسانی شاغل معطوف به تولید فکر و دانش و خلاقیت برای محصولات و ابزارهای جدید بانکها خواهند شد مردم کشور چگونه با بانکداری الکترونیک و خدمات و محصولات مرتبط با آن روبهرو شدهاند؟چه قدر آمادگی پذیرش آن را داشتهاند و برای توسعه و ترویج آن چه روشها و راهکارهایی را توصیه میکنید؟ نظر من همانی است که در آمارهایی که بانک مرکزی منتشر میکند شاهد هستیم، رشد انفجاری و استقبال بیسابقه مردم."