خلاصه ماشینی:
مبانی مفهومی تجربه-موردپژوهی از جمله سخنرانان بخش نخست این همایش،دکتر غلامرضا خاکی،مدرس دانشگاه در رشتههای مدیریت بود که پیرامون مبانی مفهومی تجربه و کاربرد آن در SIMP و نیز موضوع مورد پژوهی به عنوان فرایندی برای تبدیل دانش ضمنی حاصل از انجام پروژهها به دانش صریح،سخنانی ایراد کرد.
چالشهای بکارگیری آموزههای تجربی با توجه به تنوع و تفاوتی که در تجربههاست، پرسشها و چالشهای متعددی مطرح میشود که به نمونههایی از آنها اشاره میشود: 1-آیا هرچه دریافت و ساختار تجربه، متغیرهای کمتر و روابط سادهتری نقش داشته باشند امکان استنباط آموزهها از آنها بیشتر میشود یا کمتر؟ 2-آیا درجه تعمیم آموزههایی که از تجربههای راهبردی استنباط میشود در مقایسه با آموزههای حوزه عملیاتی کمتر است؟چرا؟ 3-هرچه در سلسله مراتب سازمانی پایینتر میآییم احتمال تکرار تجربهها،بیشتر میشود یا کمتر؟چرا؟ 4-ارزش آموزههای تجربی که در سازمان استنباط میشود به چه چیزهایی وابسته است؟ موردکاوی و موردپژوهی موردکاوی به عنوان روشی آموزشی برای تدریس کاربردیتر و ملموستر در رشته مدیریت شناخته شده است.
وی با اشاره به واژه"سامپ"به عنوان سیستم اطلاعات مدیریت پروژه،درباره این واژه چنین گفت: "سامپ یک سیستم اطلاعاتی است که از ابزارها و روشهایی جهت جمعآوری، یکپارچهسازی و انتشار خروجیهای فرایندهای مدیریت پروژه استفاده میکند.
مهندی حمیدیفرد در ادامه سخنان خود، سیستم اطلاعات پروژه(ساپ)را از منظر حوزه دانش ساپ چنین تعریف کرد: ساپ بکارگیری دانش،مهارتها،ابزارها و تکنیکهای مرتبط با حوزهی دانش فاوا، مدیریت پروژه،مدیریت محصول پروژه و سایر حوزههای دانش وابسته است که به منظور برنامهریزی در تامین مناسب،به موقع،کامل و معتبر اطلاعات مورد نیاز ذینفعان پروژه و خروجیهای فرایندهای پروژه به اشخاص تعیین شده در طول یا در صورت اقتضا بعد از چرخه حیات پروژه استفاده میشود.