خلاصه ماشینی:
"اگر ترکیب را هم مقایسه کنید،ضعفدارد اما محصول انقلاب را که در نظر میگیرید،محصولش بسیار بالاست و من در رابطه با جهاد دانشگاهی نیز همینعقیده را دارم و میگویم در دانشگاههایگذشتۀ ما اساسا تفکر،اندیشه،تحقیق و تدبیریک امر پوچ،بیمعنی و بیارزشی شده بود،و حالا همین که یک عده به این فکر افتادهاندو این مطلب بر ایشان به صورت ملکه شدهو میدانند که باید بنشسنند و فکر کنند،تحقیقکنند،مطالب کنند،دقت کنند تا در آیندهمشکلات و نیازهای نظام را برطرف کنند،این،بسیار گرانبها و ارزشمند است بعلاوه پیشرفتهایی که در رابطه با مسائل مختلفداشتهاید،و در نمایشگاهها مشاهد شد،فوق العادهمحسوس و جالب است.
بایک حساب سرانگشتی،برای شما عرض میکنم اگربچههای سپاه و جهاد سازندگی،مسئولین روحانیدر مجلس،در شورای عالی قضایی،در دوایرسیاسی و ایدئولوژیک در دادگاهها،در جهاددانشگاهی و در جاهای دیگر این طور فکر بکنند،پس چه کسی باید از این انقلاب حمایت و پاسداریبکند؟اگر بنا بشود برادران ما مسئولیت درجهاد دانشگاهی را کوچک تلقی کنند و تنها بهدنبال واحدهای درسی خود بروند و این فکرعمومیت پیدا بکند چه کسی باید مسئولیتجهاد دانشگاهی را به عهده بگیرد و چه کسیاز انجمن اسلامی دفاع بکند؟و یا اگر علمایروشن و انقلابی،دادگاهها را رها بکنند و به قمبروند،دادگاهها،به دست چه کسانی خواهد افتاد؟معلوم است اگر جهاد دانشگاهی رها بشود دانشگاهبدست منافقان فرصتطلبی خواهد افتاد که تا بهحال هم نفاقشان را رو نکرده و معلوم نیست آیندهانقلاب فرهنگی را به کجا ببرند."