خلاصه ماشینی:
او یکگنجینه از مقولات گوناگون که بهطور عام توسط تاریخ هنر و مطالعات بصری مورد چشمپوشی قرار گرفته است را به جریان میاندازد و موقعیت تصاویر را به ماهیتهایی خودفرمان و دارای توان اعمال قدرت بر روی زندگی تغییر میدهد.
این مقوله که آیا تصاویر تنها نشانهاند و نیازمند تفسیر یا تحلیل و بررسی هستند یا چیزی که آنها از ما میخواهند،بیش از آن است" آنا سیومپولوس3در آفتر ایمیج4کتاب را دارای یکانرژی تحلیلی بسیاربزرگ،سرزنده و درونی میداند که به بسیاری از پاسخهاییکه میچل در پرسش بنیادین خود پیشنهادنموده،پاسخ میدهد.
مدرنیته و استیلای دیدن دیوید مایکل لوین انتشارات دانشگاه کالیفرنیا noisiV fo ynomegeH eht dna ytinredoM niveL leahciM divaD yb (به تصویر صفحه مراجعه شود) استاد ارشد فلسفه در دانشگاه نورتوسترن و ویراستار این مجموعه مقالات اصیل این پرسش مهم را مطرح میسازد که آیا تفکر غربی و فرهنگ تحت سلطه یکپارادایم بصر مرکز از دانش،اخلاقیات و قدرت قرار گرفته است.
روششناسیهای بصری،مقدمهای بر تفسیر مواد تصویری گیلیانروز انتشارات ساج slairetaM lausiV fo noitaterpretnI eht ot noitcudortnI nA:seigolodohteM lausiV esoR nailliG rD (به تصویر صفحه مراجعه شود) این کتاب مقدمهای برای مطالعات فرهنگ بصری است.
ای تی nruT larutluC eht retfa lausiV eht fo ydutS ehT:erutluC lausiV ayakstivokiD teragraM (به تصویر صفحه مراجعه شود) کار نویسنده یککشف بردبارانه و هوشمندانه درباره دلایل و شیوه ظهور عرصه فرهنگ بصری از درون و به عنوان نقدی بر رشته پیشین تاریخ هنر است.
A nhoJ yB (به تصویر صفحه مراجعه شود) این کتاب تمرکز خود را بر روی بررسی عینیتگرایانه مفاهیم فرهنگ بصری در حوزههای گوناگون قرار داده و دربار عرصه در حال گسترش فرهنگ بصری در معماری،هنر،طراحی،تبلیغات،عکاسی،فیلم،تلویزیون، ویدئو،اجرای تئاتر،تصویر کامپیوتر و واقعیت مجازی است.