خلاصه ماشینی:
هدف پژوهش حاضر مقایسه و تعیین میزان کاربست مدیریت دانش در بین کارکنان کتابخانههای مرکزی،دانشکدهای،و بیمارستانی دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان و تبریز براساس مدل هیسیگ است.
پایاننامه کارشناسی ارشد رشته کتابداری و اطلاعرسانی،به راهنمایی صدیقه محمد اسماعیل،دانشگاه آزاد اسلامی،واحد علوم و تحقیقات تهران،تابستان،1388 پژوهش حاضر به ارزیابی کاربردپذیری وبگاههای کتابخانههای ملی کشورهای اسلامی در منطقه خاورمیانه میپردازد،و وضعیت وبگاههای کتابخانههای ملی کشورهای مورد نظر را از نقطه نظر کاربردپذیر بودن و رعایت معیارها و مؤلفههای مربوط به این امر مورد توجه و بررسی قرار میدهد.
در مجموع،نتایج به دست آمده نشان داد وبگاههای کتابخانههای ملی کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه از نظر کاربردپذیری در سطح بالایی قرار دارند،و بیش از نیمی از استانداردها در آنها رعایت شده است.
تجزیه و تحلیل دادههای کیفی نشان داد عوامل مختلفی در انتقال و تبادل دانش مؤثر است که مهمترین آنها کیفیت یافتههای حاصل از پژوهش با 11 بار تکرار،عوامل فرهنگی همچون ترس از دست دادن قدرت در به اشتراکگذاری دانش با هشت بار تکرار،نقصان آگاهی محققین دانشگاهی از مشکلات سازمانها و عدم وجود ارتباط ساختاری مناسب بین دانشگاه و سازمانهای مرتبط با شش بار تکرار بوده است.
نتایج نشان داد که کتابخانههای مورد پژوهش شش نوع منبع الکترونیکی دارد، که از این بین در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه،اینترنت بیش از همه و کتابخانههای الکترونیکی کمتر از بقیه و در دانشگاه ارومیه پایگاههای اطلاعاتی برخط بیشتر و نشریات الکترونیکی کمتر از بقیه مورد استفاده قرار میگیرند.
پایاننامه کارشناسی ارشد کتابداری و اطلاعرسانی،به راهنمایی شکوه تفرشی، دانشگاه آزاد اسلامی،واحد تهران شمال،تابستان 1388 پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش آموزشهای غیر رسمی کتابخانههای صدا و سیما در ارتقاء سطح سواد اطلاعاتی کاربران و به روش پیمایشی انجام شده است.