چکیده:
هدف اصلی این پژوهش, بررسی راهکارهای.ایجاد همسویی میان محتوای آموزش در مقطع
کارشناسی حسابداری در دانشگاهها و موسشات با ضرورتهای محیط کسب و کار در
بنگاههای اقتصادی ایران میباشد. هدف از انجام این مهم ایجاد سا ز گاری میان برنامههای درسی و
محیط اقتصادی» در راستای آماده سازی دانش آموختگان این رشته» جهت ورود به محیط کار
تجربی خواهد بود. اساتید. دانشجویان و شاغلان "دز حرفه حسابداری» جامعه آماری پژوهش حاضر را
تشکیل میدهند. برای تحقق بخشیدان.به اهداف تحقیق» هفت فرضیه تدوین و اطلاعات لازم با
استفاده از ۲۲۴ پرسشنامه حاوی ۳۵ گزاره جمع نتایج حاصل از پژوهش نشان دهنده این
است که از نظر پاسخدهند گان» غعوامل و راهکارهای استفاده از فناوری اطلاعات و همچنین تفکیکک
نمودن رشته حبابداری در دانشگاهها (به صورت گرایشهای مالی» صنعتی, دولتی و غیره) از عوامل
موثر بر کاهش فاصله میان آموزشهای رایج در دانشگاههای کشور در رشته کارشناسی حسابداری و
ضرورتهای محیط کار در بنگاههای اقتصادی ایران است. همچنین نتایج پژوهش بیانگر این است که
از نظر پاسخدهندگان» برگزاری دورههای کار آموزی» ارائه دروس توسط افراد با تجارپ حرفه ای.
مشخص, برگزاری کارگاههای آموزشی. به روز کردن محتوای دروس -سابداری و به کارگیری
دانش آموختگان دانشگاهی در مشاغل حرفه ای تاثیری بر کاهش فاصله مزبور ندارد.