خلاصه ماشینی:
"در این زمینه،تدوین چارچوب جامع برای هماهنگی فعالیتهای مختلف آموزش فراملی در سطح بینالمللی مورد توجه قرار گرفته و برضرورت ایجاد نظام ارزیابی و اعتبارسنجی در سطح ملی برای تضمین کیفیت آموزش فراملی تأکید شده است )5002,DCEO/OCSENU( .
این امری است که با نظام ملی ارزیابی آموزش عالی رابطه مستقیم دارد،زیرا چنین نظامی میتواند ساختار سازمانی لازم را برای ارائه اطلاعات شفاف درباره رویهها و فرایندهای آموزش و یادگیری،کیفیت، اعتبارسنجی و به رسمیت شناختن دانشنامههای تحصیلی آموزش عالی فراملی فراهم کند.
اما برخی از اطلاعات به دست آمده درباره اعتبارسنجی دورهها و برنامههای عرضه شده به وسیله یکی از مؤسسههای بینالمللی در ایران )7002,repapsweN narI( نشان میدهد که شفاف نبودن قوانین و مقررات در اعطای درجه تحصیلی میتواند بروندادهای آموزش عالی فراملی را،از طریق عرضه گواهینامههای تحصیلی جعلی،خدشهدار کند.
noitutitsnI lanoitansnarT tneluduarF dna sugoB,'slliM eergeD' به طور خلاصه،برپایه مطالعات انجام شده درباره آموزش عالی فراملی،مدیریت و تضمین کیفیت این نوع آموزش عالی در صورتی میتواند به طور مطلوب انجام شود که کشور مقصد برای ارزیابی و تضمین کیفیت نظام ملی آموزش عالی فراملی خود ساختار مناسب داشته و کشور مبدأ نیز کیفیت این نوع آموزش را اعتبارسنجی کرده باشد.
با توجه به اهداف آموزش عالی فراملی و اصول روال مطلوب )6002,NQPA/OCSENU( که به وسیله سازمانهای بینالمللی و منطقهای برای این نوع آموزش پیشنهاد شده است،به نظر میرسد که آموزش عالی فراملی در کشور ایران با آغازی ناخوشایند روبهرو بوده است )7002,repapaweN narI( ."