خلاصه ماشینی:
"امکان شخصیسازی در وبسایتهای کتابخانهای به کاربران این فرصت را میدهد که صفحه شخصی منطبق با سلیقه و نیازهای خود تحت عنوان کتابخانه من در وبسایت کتابخانه در اختیار داشته و از صفحه رابط یک کتابخانۀ دیجیتال با هیبرید با نظم و ترتیب دلخواهشان استفاده کنند.
با توجه به رقبای به ظاهر قدرتمندی که در چند سال اخیر در قالب رسانههای الکترونیکی از جمله اینترنت ظهور کردهاند،راضی نگه داشتن این کاربران و ترغیب آنها به ادامه استفاده از خدمات کتابخانه یکی از بزرگترین دغدغههای کتابداران بوده است.
خدمات«کتابخانۀ من»با توجه به امکان دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی معتبر جهان میتواند منابع اطلاعاتی منحصر به فردی را در اختیار کاربر قرار دهد و به کاربران این فرصت را میدهد که وبسایتها را منطبق با نیازهای خود تنظیم کنند.
از«کتابخانۀ دیجیتال»به«کتابخانۀ من» ارائه خدمات شخصیسازی شده تنها در محیطهای دیجیتال میسر است؛به این معنی که در کتابخانههایی که منابع و خدمات آنها به صورت سنتی ارائه میشود نمیتوان چنین خدماتی را در اختیار کاربران قرار داد.
نمونهای از یک صفحۀ«کتابخانه من»متعلق به کتابخانۀ دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی مأخذ:مورگان،2000 ملاحظاتی پیرامون شخصیسازی در ابتدای امر،طراحان«کتابخانه من»معتقد بودند که این خدمات میتواند برای همگان مفید باشد،اما طبق بررسی آماری که بعدها انجام شد مشخص گردید که تنها درصد اندکی از جستوجوگران در وب را کاربران کتابخانه من تشکیل میدهند.
با این همه،با توجه به رویکردهای جدیدی که در شبکه جهانی وب در حال تکوین است،به ویژه وب 2 که شکل جدیدی از وب را ارائه میکند،که در آن کاربران به نوعی تولیدکننده اطلاعات نیز محسوب میشوند،به نظر میرسد که حرکت به سمت خدمات شخصیسازی شده اجتنابناپذیر است."