خلاصه ماشینی:
ـ جدیدترین نمایش آثار سعید محمدزادهنودهی در گالری اعتماد ادامۀ نقاشیهایش است، اما، اینبار در قالب خط و با معانی اجتماعی، سیاسی رو، صریح و گزنده، که در اغلب موارد از دل تاریخ اجتماعی ایران بیرون میآید و حتی در مواردی نقد بیپرده و رسواگر روابط اجتماعی مردم جامعهای است که در دور تکرار بیهودهای گرفتارند.
[ نقد ] فراتر از دیوار، فراسوی نقش [ یادداشتی بر نمایشگاه آثار هیرش شیوا، گالری اعتماد ] سیامک دلزنده نمایشگاه نقاشیهای هیرش شیوا در گالری اعتماد از این منظر قابل ملاحظه است که یکبار دیگر ما را با فضای دوبعدی نقاشی و، به یکتعبیر، با نقاشی مدرن، بیهیچگزارهای و نوشتهای، و بیهیچادعایی برای مفهومیبودن ویا هنر روزبودن، مأنوس میکند.
تمامی نقوش موجود در هر نقاشی از این مجموعه تنها بر سطح بدن آدمک دیده میشوند؛ و این انتقال نقش از دیوار روی آدمک میتواند واجد دلالتهای نمادین گوناگونی باشد؛ برای نمونه، بر یکی از این آثار متمرکز میشویم که در آن آدمک با پوستة فیروزهای و آجریاش ظاهرا به آسودگی زیر لحافی از آجر و دیوار خوابیده است!
به یکمعنی، تمهید آدمک در آثار شیوا ترفندی است برای جانبخشیدن به نقوش دیوار؛ نقوشی که خود سابقهای طولانی در معماری ایرانی دارند.
اما آنچه تحلیل مادی این آثار را جذاب میکند، چالش و تعامل میان دیوار، نقش و آدمک است.