خلاصه ماشینی:
پدر، که مردی سخت، خشن و جدی بود، در جوانی در شرکت راهآهن بهعنوان کارگر استخدام شد و تواناییهایی از خود نشان داد و مدتی دستیار مهندسان انگلیسی در راهآهن بود و با اعتمادبهنفس بسیار سهبار ازدواج کرد و از هرسه همسرش صاحب بیستوچهارفرزند شد.
ارتباط پیدا میکند و گاه به اتفاق آنان برای نقاشی از منظره، راهی طبیعت میشود.
تحصیلاتش در رشتة اتومکانیک در دورة هنرستان، به او کمک کرد بهعنوان کارگری فنی و تعمیرکار آسانسور، شرایط بهتری برای کار پیدا کند و سالهای زیادی از این طریق تلاش معاش داشته باشد.
فکر میکردم که به این طریق فرصت خوبی برای نقاشی از مناظر بکر کویر برایم فراهم خواهد شد.
تا این زمان نقاشی منظره به سبکوسیاق نقاشان روسی، بهخصوص ایزاک لویتان1 سخت مورد توجهش بود، اما از آن پس نهتنها موضوع مورد علاقهاش را کمکم کنار نهاد، بلکه تجربیات نوگرایانهای را نیز در پیش میگیرد؛ تجربههایی که بهتدریج اتکای او به واقعنمایی را کمتر کرد و راههای تازهای برای بیان بیشتر ذهنیت مقابلش گشود.
"موضوع کارها عشق بود و برای من لیلی و مجنون سمبل این عشق بودند؛ عشقی که لازمة زندگی است و بودنش بسیاری از مشکلات را حل میکند ...
گوتنبرگ مرکز اتفاقات هنری سوئد است و این امید بود که در این فضای آزاد و پررونق هنری، شرایط مساعدتری برای کار خلاقانه و زندگی نیز فراهم باشد.
ناکافیبودن این حقوق سبب شد کاری شبانه نیز انتخاب کند و به این طریق در طول روز فرصت بیشتری برای کار داشته باشد.