خلاصه ماشینی:
گویی نقد فراموش کرده که به جز پایبندی به ماهیت نوشتار یا فراتر از آن ذمة بسط و گسترش فرهنگ به گسترة بیانتهایی از مجادلات فکری، اجتماعی و سیاسی متعهد است و امروز که این یادداشت را مینویسم معدود ناقدان به کاسهلیسان دستگاه مقتدر هنر پولساز مبدل شدهاند یا در حال تبدیل شدناند و چه حیف!
درواقع، آنچه در این سالها به عنوان اغتشاش در مفاهیم روزآمد مطرح میشود، بخشی از همین استیصال در برابر نظام استیلایی اقتصاد است که با دور نگهداشتن هنر از رادیکالیسم فرهنگی، نوعی انفعال را القا میکند که در تکتک ما به شکل فعال یا پنهان وجود دارد.
از همة این ادعاها برمیآید که بیدروپیکری مفهوم معاصریت دریچهای است برای چسباندن اقتصادی تولیدات انبوه (فستآرت) به نام هنر و این دام را نباید جدی گرفت یا لااقل بهتر است جنبههای غیرمعنوی آن را از نظر دور نداشت.