خلاصه ماشینی:
"پرداخت منصفانه ، انسجام اجتماعی ، محیط کار ایمن و بهداشتی ، تأمین فرصت رشد و امنیت مداوم ، فضای کلی زندگی ، قانون گرایی ، توسعه قابلیت انسانی ، وابستگی اجتماعی 3- مبانی نظری و پیشینه تحقیق با بررسی تعاریف ارائه شده از ابتدای شکل گیری مبحث کیفیت زندگی کاری؛ یعنی اوایل دهه 1970 میلادی تا کنون، مفاهیم کلیدی مذکور در تعاریف ارائه شده را به شرح زیر می توان برشمرد: 1969 تا 1972- دوران شکل گیری کیفیت زندگی کاری است.
V. E) P = عملکرد (میزان اهدافی که تحقق یافته اند) A = توانایی (قدرت به انجام رساندن توفیق آمیز یک تکلیف) C= وضوح (وضوح در درک پذیرش نحوه کار،محل و چگونگی انجام آن) H= حمایت سازمانی (حمایتی که کارمندان برای تکمیل کردن اثر بخشی کار به آن نیاز دارند) I = انگیزه (شور و شوق و تمایل به انجام تکلیف) E= ارزشیابی (سازوکار قضاوت در رابطه با چند و چون انجام کار) V = اعتبار (متناسب ،قانونمندی و مشروع بودن تصمیم مدیر) E = محیط (مجموعه عوامل موثر بر برون سازمانی) در تدوین مدل برای تحلیل عملکرد منابع انسانی هرسی و گلد اسمیت دو هدف را در نظر گرفته اند: اول، تعیین عوامل کلیدی است که می تواند بر عملکرد منابع انسانی تاثیر بگذارد و دوم هدف اراﺋﻪ این مدل به گونه ای است که مدیران بتوانند آن را به کار گیرند و در بهبود بهره وری منابع انسانی مورد استفاده قرار دهند(والتون1973)."