چکیده:
هدف اصلی این تحقیق تعیین میزان آمادگی مدیران دانشگاه برای استقرار مدیریت کیفیت جامع بوده است. در این تحقیق، شش اصل تعهد، مشتری گرایی(تامین رضایت ارباب رجوع)، واقع گرایی، مشارکت و همکاری، آموزش و بهبود مستمر به عنوان اصول مدیریت کیفیت جامع در نظر گرفته شد. جامعه آماری شامل کلیه مدیران دانشگاه در سه سطح عالی، میانی و عملیاتی بوده است. روش نمونه گیری نیز به صورت تصادفی طبقه ای بوده و برای تقسیم حجم نمونه میان طبقه های جامعه با توجه به حجم هر طبقه از شیوه تخصیص متناسب استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار spss استفاده شده است و داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل شدند. نتایج تحقیق نشان داد که آمادگی مدیران دانشگاه برای استقرار مدیریت کیفیت جامع در حد مناسبی نیست.
خلاصه ماشینی:
2. Continuous improvement تعهد بهبود مستمر مشتري گرايي TQM آموزش واقع گرايي مشارکت و همکاري اهداف تحقيق هدف اصلي تعيين ميزان آمادگي مديران دانشگاه براي استقرار مديريت کيفيت جامع .
فرضيه هاي فرعي تحقيق ◘ ميزان تعهد مديران در دانشگاه براي استقرار مديريت کيفيت جامع در حد مناسبي است .
پرسشنامه : در اين تحقيق ، به منظور تعيين ميزان آمادگي مديران در دانشگاه براي استقرار مديريت کيفيت جامع از پرسشنامه اي مشتمل بر ٣٣ گويه ، استفاده شده است .
878 19 با توجه به جدول ، مي توان نتيجه گرفت : ميزان تعهد مديران در دانشگاه براي استقرار مديريت کيفيت جامع در حد مناسبي است .
H٠: ميزان توجه به هدف تأمين رضايت ارباب رجوع در دانشگاه براي استقرار مديريت کيفيت جامع در حد مناسبي است .
H٠: ميزان توجه به هدف تأمين رضايت ارباب رجوع در دانشگاه براي استقرار مديريت کيفيت جامع در حد مناسبي است .
آزمون فرضية فرعي چهارم عنوان فرضية فرعي چهارم : ميزان آمادگي مشارکت و همکاري مديران در دانشگاه براي استقرار مديريت کيفيت جامع در حد مناسبي است .
H٠: ميزان آمادگي مشارکت و همکاري مديران در دانشگاه براي استقرار مديريت کيفيت جامع در حد مناسبي است .
H٠: ميزان آمادگي مشارکت و همکاري مديران در دانشگاه براي استقرار مديريت کيفيت جامع در حد مناسبي است .
٠٢٢-) با توجه به جدول بالا، مي توان نتيجه گرفت : ميزان آمادگي مشارکت و همکاري مديران در دانشگاه براي استقرار مديريت کيفيت جامع در حد مناسبي نيست .