چکیده:
ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان یکی از مهمترین چالش های مربوط به هر یک از سطوح سازمان است. بقای هیچ شرکتی امکانپذیر نیست، مگر این که آن شرکت بتواند تعداد کافی از مشتریان راضی را به سمت خود جذب کند و آنها را حفظ کند. عملکرد موفق شرکتها به ایجاد ارزش متمایز خدماتی بستگی دارد که به شیوه ای موثر برای مشتریان ارائه می دهند. این امر باعث شده تا کیفیت درک شده محصول به یکی از مهمترین عوامل رقابتی در بازار تبدیل شود. در واقع هدف از این پژوهش ارزیابی برداشت مشتریان از کیفیت خدمات(مطالعه موردی: فروشگاه های هایپر استار تهران) میباشد. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ روش توصیفی تحلیلی با استفاده از ابزار پرسشنامه میباشد که روایی سوالات پرسشنامه توسط –
تعدادی از اساتید تایید شده و پایایی آن از طریق آزمون آلفای کرونباخ 8.07 به دست آمده است. نتایج به دست آمده نشان می دهند که هیچ روش مستقیمی برای افزایش مقاصد رفتاری از طریق بهبود کیفیت خدمات هایپر استار وجود ندارد. در واقع، مقاصد رفتاری میتوانند از طریق رضایت مشتری به عنوان یک واسطه بهبود یابند. علاوه بر این، در این مطالعه شواهدی وجود دارند، که نشان میدهند رضایت مشتری میتواند از طریق کیفیت خدمات، و نسبت قیمت ارزش بهبود یابد، که این به نوبه خود موجب بهبود غیرمستقیم مقاصد رفتاری در این صنعت میشود. نتایج این پژوهش نشان دهنده اولویتبندی تمرکز
مدیران و تخصیص منابع برای جلب رضایت مشتری و ابعاد مختلف کیفیت خدمات میباشند، که میتوانند توسط مدیران هایپر استار برای تعیین دستورالعملها و استراتژیهای مربوط به ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود مورد استفاده قرار گیرند
خلاصه ماشینی:
نتایج به دست آمده نشان میدهند که هیچ روش مستقیمی برای افزایش مقاصد رفتاری از طریق بهبود کیفیت خدمات هایپر استار وجود ندارد.
علاوه بر این، در این مطالعه شواهدی وجود دارند، که نشان میدهند رضایت مشتری میتواند از طریق کیفیت خدمات، و نسبت قیمت ارزش بهبود یابد، که این به نوبه خود موجب بهبود غیرمستقیم مقاصد رفتاری در این صنعت میشود.
نتایج این پژوهش نشان دهنده اولویتبندی تمرکز مدیران و تخصیص منابع برای جلب رضایت مشتری و ابعاد مختلف کیفیت خدمات میباشند، که میتوانند توسط مدیران هایپر استار برای تعیین دستورالعملها و استراتژیهای مربوط به ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود مورد استفاده قرار گیرند .
نتایج این پژوهش نشان دهنده اولویتبندی تمرکز مدیران و تخصیص منابع برای جلب رضایت مشتری و ابعاد مختلف کیفیت خدمات میباشند، که میتوانند توسط مدیران رستورانهای فست فود برای تعیین دستورالعملها و استراتژیهای مربوط به ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود مورد استفاده قرار گیرند.
083 غیر معنی دار به طور خلاصه، بر اساس بررسیهای انجام شده، تکرار مدل، شواهد به دست آمده برای قابلیت اطمینان و هم چنین ساختار و روایی متمایز، و نتایج معیار برازش، ممکن است مدل معادلات ساختاری توسعه یابد و برای بررسی فرضیههای این مطالعه مورد استفاده قرار گیرد.
همان طور که پیش از این گفته شد، با استفاده از نتایج دو فرضیه دیگر، مدیران فروشگاههای هایپر استار میتوانند از کیفیت محیط و نسبت قیمت ارزش برای بهبود رضایت مشتری و مقاصد رفتاری استفاده کنند.