چکیده:
هدف این پژوهش بررسی مدل تحلیل جریان آموزش، هوش هیجانی و انگیزش با موفقیت آموزش مجازی مبتنی بر بازیهای رایانهای بود. جامعه آماری آن مدارس مقاطع ابتدایی و دبیرستان شهر صدرا است که تعداد نمونه آماری بر اساس نمونهگیری به شیوه معادلات ساختاری به ازای هر مسیر محاسبه شده است و تعداد 120 نفر از معلمان و دبیران مقاطع ابتدایی و دبیرستان شهر صدرا بهعنوان نمونه آماری در نظر گرفته شدهاند. ابزار گرداوری دادهها پرسشنامه است که جهت جمعآوری دادههای مربوط به متغیر جریان آموزش از پرسشنامه استاندارد محمدی و قطرئی (1394) استفاده شده است. برای گردآوری دادههای مربوط به متغیر هوش هیجانی از پرسشنامه استاندارد مکی آبادی (1389)، متغیر انگیزش از پرسشنامه استاندارد یون و همکاران (2016) و متغیر آموزش مجازی مبتنی بر بازیهای رایانهای از پرسشنامه استاندارد چو و همکاران (2014) استفاده شده است. در این پژوهش برای تجزیه و تحلیل دادهها از مدلسازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین جریان آموزش و هوش هیجانی و همچنین آموزش و انگیزش رابطه معنیداری وجود دارد. بر طبق نتایج بدست آمده بین جریان آموزش و موفقیت آموزش مجازی مبتنی بر بازیهای رایانهای رابطه معنیداری وجود دارد. بین هوش هیجانی و انگیزش و همچنین بین هوش هیجانی و موفقیت آموزش مجازی مبتنی بر بازیهای رایانهای رابطه معنیداری وجود دارد؛ و رابطه بین انگیزش و موفقیت آموزش مجازی مبتنی بر بازیهای رایانهای نیز مورد تایید قرار گرفت.
خلاصه ماشینی:
برای گردآوری دادههای مربوط به متغیر هوش هیجانی از پرسشنامه استاندارد مکی آبادی (1389)، متغیر انگیزش از پرسشنامه استاندارد یون و همکاران (2016) و متغیر آموزش مجازی مبتنی بر بازیهای رایانهای از پرسشنامه استاندارد چو و همکاران (2014) استفاده شده است.
یعنی بین جریان آموزش و هوش هیجانی رابطه معناداری وجود دارد و لذا این فرضیه تحقیق تایید می شود.
یعنی بین جریان آموزش و انگیزش رابطه معناداری وجود دارد و لذا این فرضیه تحقیق تایید می شود.
یعنی جریان آموزش و موفقیت آموزش مجازی مبتنی بر بازیهای رایانهای رابطه معنیداری وجود دارد و لذا این فرضیه تحقیق تایید می شود.
یعنی بین هوش هیجانی و انگیزش رابطه معنیداری وجود دارد و لذا این فرضیه تحقیق تایید می شود.
فرضیه پنچم: بین هوش هیجانی و موفقیت آموزش مجازی مبتنی بر بازیهای رایانهای رابطه معنیداری وجود دارد.
یعنی بین هوش هیجانی و موفقیت آموزش مجازی مبتنی بر بازیهای رایانهای رابطه معنیداری وجود دارد و لذا این فرضیه تحقیق تایید می شود.
یعنی بین انگیزش و موفقیت آموزش مجازی مبتنی بر بازیهای رایانهای رابطه معنیداری وجود دارد و لذا این فرضیه تحقیق تایید می شود.
3. بررسی فرضیه سوم: بین جریان آموزش و موفقیت آموزش مجازی مبتنی بر بازیهای رایانهای رابطه معنیداری وجود دارد.
5. بررسی فرضیه پنجم: بین هوش هیجانی و موفقیت آموزش مجازی مبتنی بر بازیهای رایانهای رابطه معنیداری وجود دارد.
نتایج نشان داد که رابطه مثبتی بین هوش هیجانی و موفقیت آموزش مجازی مبتنی بر بازیهای رایانهای وجود دارد.
6. بررسی فرضیه ششم: انگیزش و موفقیت آموزش مجازی مبتنی بر بازیهای رایانهای رابطه معنیداری وجود دارد.