چکیده:
جرایم علیه مدارس، مسئله ای پر هزینه از نظر اقتصادی و اجتماعی است. در سال های اخیر، عمده تاکید و سرمایه گذاری بر تکنیک های پیشگیری وضعی تمرکز یافته است. هرچند این تکنیک ها در جای خود حائز اهمیت است اما تحقیقات نشان می دهد مرتکبین که عمدتا دانش آموزان خود این مدارس هستند، درک یا اطلاعات کافی در خصوص صدماتی که در اثر اقدام آنها به بار خواهد آمد، ندارند. به همین دلیل رویکرد ترمیمی با ملزم کردن بزهکاران به آگاهی یافتن از نتایج اعمال خود و پذیرش مسئولیت آن، نتایج مطلوب تری نسبت به نظام عدالت کیفری رسمی در کاهش نرخ تکرار جرم و ارتقای رضایتمندی شرکت کنندگان در این فرآیند، به همراه داشته است.
خلاصه ماشینی:
"جرایم دانش آموزان علیه مدارس؛بستری بالقوه برای رویکرد عدالت ترمیمی (مطالعه موردی اقدامات به عمل آمده توسط دانشگاه کانبرا-استرالیا) 1 نویسنده: هتر استرانگ 2 تاریخ دریافت: 10/12/90 برگردان: اکبر وروایی 3 تاریخ پذیرش: 07/04/91 مسعود نیک پرور 4 چکیده کلید واژهگان - این ترجمه برگردانی است از Crimes against Schools: the Potential for a Restorative Justice Approach که توسط دانشگاه ملی استرالیا در سال 2002 در مجله این دانشگاهJournal of Australian National University))به چاپ رسیده است.
باروز 9 و دیگران(1996) دریافتند که در 450 مدرسه -Vandalism -Arson - Goldstein 1996 - Barker & Bridgeman 1994 - Geason - Department of Education 1996 -Burglary - Theft -Burrows انگلستان که به عنوان نمونه انتخاب شدند از هر 10 مدرسه،7 مورد، ورود غیر مجاز به قصد دزدی و سرقت اموال شخصی توسط دانش آموزان یا کارمندان را در سال92-91تجربه کردند.
هوپ(1984)همچنین در مطالعات خود در لندن، حضور چشمگیر دانش آموزان را در ورود غیر مجاز به مدرسه شناسایی کرد:40% مدیران -Hope -National Institute of Education -Vestermark & Blauvelt -symbols of the social order - Zimbardo1969 مدارس که او بررسی کرده بود ابراز داشتند که دانش آموزانی در ارتباط با ورود غیر مجاز به مدارسشان دستگیر شده اند.
تأکید بر پیشگیری وضعی به چند دلیل با انتقاد مواجه شده است: 1- ناتوانی در هدف قرار دادن انگیزه مجرمانه: هر چند مسدود کردن فرصت های مجرمانه باعث جابجایی 4 کامل نمی شود(پیس و بار 1990) 5 ، اما در خصوص - Rutter et al 1979, Goldstein 1996 - Department of Education and Science 1987, Geason & Wilson 1990, Mayer et al 1983 - دیوار نویسی غیرقانونی(graffiti) با انگیزه تبلیغات یا دیگر انگیزه ها، از مصادیق تخریب کیفری می باشد."