خلاصة:
هدف از این تحقیق بررسی میزان رضایت و وفاداری بانوان ورزشکار به پوشاک ورزشی داخلی و خارجی بر حسب ویژگی های این محصولات است . به عبارتی ، تحقیق حاضر در پی دستیابی به این نتیجه است که چه ویژگی هایی موجب رضایتمندی بانوان ورزشکار از پوشاک ورزشی با مارک خاص و در نتیجه وفاداری به آن می شود تا بتوان از نتایج به دست آمده برای بهبود و گسترش کیفیت و فروش تولیدات داخل کشور استفاده کرد. تحقیق حاضر از نظر راهبرد توصیفی و از نظر مسیر اجرا پیمایشی است که به صورت میدانی اجرا شد. جامعة آماری پژوهش بانوان ورزشکار باشگاه های بدنسازی شهرداری مناطق شمال و جنوب تهران به تعداد ٣٤٠ نفر بودند و نمونة آماری به شکل کل شمار و معادل کل جامعة تحقیق در نظر گرفته شد. ابزار اندازه گیری پرسشنامة محقق ساخته بود که پس از اطمینان از روایی و پایایی مناسب مورد استفاده قرار گرفت . برای آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون ضریب همبستگی کندال و پیرسون استفاده شد. همچنین برای تجزیه وتحلیل اطلاعات از بستة آماری SPSS نسخة ١٦ بهره گرفته شد. یافته ها نشان داد که بیشتر بانوان (٨٠ درصد) پوشاک ورزشی خارجی را انتخاب کردند و دلایل این انتخاب را کیفیت ، طرح و قیمت مناسب عنوان کردند و در بین ویژگی های این محصول ، برای بانوان قیمت پوشاک اهمیت بیشتری قائل بودند. نتایج آزمون همبستگی کندال نشان داد که بین ویژگی های محصول (کیفیت ، قیمت ، طرح زیبایی ) و بومی بودن برند محصول با ٩٥ درصد اطمینان رابطة معنادار وجود داشت ، همچنین نتایج آزمون همبستگی کندال ، نشان داد که بین رضایتمندی و وفاداری ورزشکاران به محصول و بومی بودن برند محصول نیز رابطة معناداری مشاهده شد. علاوه بر این ، از نتایج آزمون پیرسون استنباط می شود که بین رضایت از محصول و وفاداری بانوان ورزشکار به محصول رابطة معناداری وجود دارد. در نتیجه ویژگی هایی از جمله کیفیت ، طرح و قیمت مناسب موجب ایجاد رضایت و در نتیجه وفاداری به مارک می شود.
The aim of this research was to investigate the satisfaction and loyalty of female bodybuilders towards domestic and foreign sport garments considering garments characteristics. In other words, this research attempted to answer this question that which characteristics rise female athlete's satisfaction from sport garments with special brands and consequently their loyalty so that the obtained results could be used to improve the quality and to sell domestic products. This research was a descriptive survey conducted as a field study. The statistical population consisted of 340 female athletes in bodybuilding clubs of north and south of Tehran and the sample equaled the population. A questionnaire made by researchers was used to collect data after its validity and reliability had been approved. To test research hypotheses, Kendall and Pearson correlation coefficients with SPSS16 were used. The results showed that the most females (80%) chose foreign sport garments as their favorite product and the reasons were appropriate quality, design and price design. The price was the most important factor in this regard. Also, the results of Kendall correlation coefficient showed a significant relationship between product characteristics (quality, price, aesthetic design) and being domestic. Also, there was a significant relationship between athlete's satisfaction and loyalty towards the products and being domestic. In addition, Pearson results showed a significant relationship between satisfaction from the products and loyalty towards them. Overall, characteristics such as appropriate quality, design and price derives satisfaction and consequently loyalty towards the brand
ملخص الجهاز:
کارشناس ارشد دانشگاه علامه طباطبائی چکیده هدف از این تحقیق بررسی میزان رضایت و وفاداری بانوان ورزشکار به پوشاک ورزشی داخلی و خارجی بر حسب ویژگی های این محصولات است .
به عبارتی ، تحقیق حاضر در پی دستیابی به این نتیجه است که چه ویژگی هایی موجب رضایتمندی بانوان ورزشکار از پوشاک ورزشی با مارک خاص و در نتیجه وفاداری به آن می شود تا بتوان از نتایج به دست آمده برای بهبود و گسترش کیفیت و فروش تولیدات داخل کشور استفاده کرد.
همچنین مقایسة میانگین های متغیرهای تحقیق در بین بانوان ساکن شمال شهر تهران نشان داد که متغیر قیمت ، کیفیت ، طرح و زیبایی ، رضایت و وفاداری به پوشاک ورزشی خارجی بیش از پوشاک ورزشی داخلی است .
ارزیابی متغیرهای تحقیق نشان داد که بانوان ورزشکار به قیمت پوشاک ورزشی بیش از طرح و زیبایی و کیفیت اهمیت می دادند.
نتیجة مقایسة میانگین متغیرهای تحقیق در بانوان ساکن مناطق شمال و جنوب شهر تهران نشان داد که در بین بانوان ورزشکار ساکن جنوب شهر تهران ، قیمت کالاهای خارجی مناسب تر از کالاهای ایرانی ارزیابی شد و کیفیت ، طرح و زیبایی پوشاک و همچنین میزان رضایت و وفاداری به پوشاک ورزشی خارجی بیش از پوشاک ورزشی داخلی بود.
همچنین مقایسة میانگین های متغیرهای تحقیق در بین بانوان ساکن شمال شهر تهران نشان داد که متغیر قیمت ، کیفیت ، طرح و زیبایی ، رضایت و وفاداری به پوشاک روزشی خارجی بیش از پوشاک ورزشی داخلی است .
Journal of marketing research, Vol. 24.