خلاصة:
هدف از اجرای این پژوهش، ارزیابی اجرای طرح فراگیر از بعد بررسی روند پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دیرآموز پایه چهارم ابتدایی بود. روش پژوهش به کار برده شده از نوع پس از وقوع بوده که با استفاده از ثبت نمرات دانش آموزان دیرآموز از پایه دوم تا چهارم در دروس ریاضی، علوم و فارسی اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش را تمامی دانش آموزان دیر آموز استان هرمزگان تشکیل دادند و نمونه آماری متشکل از 30 نفر (15 پسر و 15 دختر) بود که به صورت تصادفی انتخاب شدند. داده های لازم با استفاده از نرم افزار SPSS-16 به دو شکل توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج حاصل بیانگر آن بود که فقط در دو درس ریاضی و علوم، این دانش آموزان توانسته بودند روندی رو به رشد داشته باشند. همچنین نتایج نشان داد بین دو گروه پسر و دختر در دو درس ریاضی و علوم تفاوت معناداری ملاحظه نگردید. در مورد درس فارسی، این دانش آموزان نتوانسته بودند رشد قابل قبول و مثبتی داشته باشند اما در دو گروه پسر و دختر در این درس تفاوت معناداری ملاحظه گردید.
ملخص الجهاز:
با توجه به اینکه t محاسبه شده (١/٣٧-) با درجه آزادی ٢٨ و سطح معناداری (٠/٠٥) کوچکتر از t بحرانی جدول(٢/٠٤) می باشد لذا می توان چنین نتیجه گرفت که بین میانگین دو گروه پسر و دختر در پایه تحصیلی دوم در میـانگین نمـره درس علوم تفاوت معناداری وجود ندارد.
با توجه به اینکه t محاسبه شده (٠/٦٧-) با درجه آزادی ٢٨ و سطح معناداری (٠/٠٥) کوچکتر از t بحرانی جدول(٢/٠٤) می باشد لذا می توان چنین نتیجه گرفت که بین میانگین دو گروه پسر و دختر در پایه تحصیلی سوم در میـانگین نمـره درس علوم تفاوت معناداری وجود ندارد.
با توجه به اینکه t محاسبه شده (٠/٧٤-) با درجه آزادی ٢٨ و سطح معناداری (٠/٠٥) کوچکتر از t بحرانی جدول(٢/٠٤) می باشد لذا می توان چنین نتیجه گرفت که بین میانگین دو گروه پسر و دختر در پایه تحصیلی چهارم در میانگین نمره درس علوم تفاوت معناداری وجود ندارد.
با توجه به اینکه t محاسبه شده (١/٥٢-) با درجه آزادی ٢٨ و سطح معناداری (٠/٠٥) کوچکتر از T بحرانی جدول(٢/٠٤) می باشد لذا می توان چنین نتیجه گرفت که بین دو گروه پسر و دختر در پایه تحصیلی دوم در میانگین نمره درس فارسی تفاوت معناداری وجود ندارد.
با توجه به اینکه t محاسبه شده (٢/٤٩) با درجه آزادی ٢٨ و سطح معناداری (٠/٠٥) بزرگتر از t بحرانی جدول(٢/٠٤) می باشد لذا می توان چنین نتیجه گرفت که بین دو گروه پسر و دختر در پایه تحصیلی چهارم در میانگین نمره درس فارسی تفاوت معناداری ملاحظه می گردد.