ملخص الجهاز:
"مشاهده شد که رفتار این متغیر در شرایط حدی نیز تغییری نکرده است که در نمودار ذیل نشان داده شده است: شکل5- رفتار شاخص عملکردی نتایج مشتریان در شرایط حدی 6- سناریو سازی در مدل دینامیکی ایجاد شده، پس از ارزیابی کارایی مدل ، به منظور ارزیابی سیاست های مختلف، برای هر کدام از متغیرهای I، II، III، IV، و استراتژی، متغیر improvement تعریف شده که بیان کننده میزان پیشرفت آنها است (میزان پیشرفت بر اساس اهداف و سیاست های آتی سازمان تعیین میشود).
نتایج حاصل از هر یک از سناریوها برای سطوح وفاداری مشتریان، وفاداری کارکنان و برند سازمان چنین میشود: شکل6- نمودار روند سطح وفاداری کارکنان تحت سناریوهای مختلف شکل7- نمودار روند سطح وفاداری مشتریان تحت سناریوهای مختلف شکل8- نمودار روند سطح برند سازمان تحت سناریوهای مختلف در شکل 6، نشان میدهد که میان چهار سناریوی تعریف شده، سناریوی دوم با عنوان " رویکرد مدیریت دانش بر محوریت فرهنگ سازمانی"، روند بهتری را دنبال کرده و بیان میکند که از میان بخش های مختلف مدیریت دانش، فرهنگ سازمانی عامل مهمتری در رشد وفاداری کارکنان است و بعد از آن به ترتیب سناریوی چهارم و سپس سناریوی اول یا سوم است.
تحلیل تأثیر ابعاد مدل KMAT بر روی نتایج مدل EFQM با استفاده از پویایی شناسی سیستم، مجموعهای از مزیتها را ایجاد میکند که مهمترین آنها عبارتند از: شبیهسازی اثر عوامل مؤثر بر روی نتایج،اجرای آنالیزهای " چه میشود اگر" برای یادگیری از سناریوها و تهدیدهای بالقوه آینده؛ قابلیت نمایش بصری ارتباطات بین مدیریت دانش و تعالی سازمانی؛ کاهش ریسک برنامه های اجرایی از طریق شبیه سازی و بررسی پیامدهای سیاست های مختلف، قبل از پیاده سازی مدل دینامیکی؛ و لحاظ نمودن دیمانسیون زمانی بین علت و معلول."