خلاصة:
رضایت مشتریان نوعی نگرانی بزرگ و پیشنیازی برای رقابت در بازار جهانی امروز است. تحقیق حاضر با هدف بررسی و دستهبندی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان از فروشگاههای ورزشی ایران با استفاده از مدل رضایتسنجی کانو اجرا شده است. روش تحقیق حاضر توصیفی و جامعه آماری این تحقیق تمام مشتریان فروشگاههای ورزشی کشور ایران بوده است که از این بین 5800 نفر از مشتریان این فروشگاهها بهصورت تصادفی بهمنزله نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار این تحقیق پرسشنامه محققساختهای براساس مطالعه منابع جامع بود که روایی و پایایی آن براساس روشهای رایج ارزیابی شد. بهمنظور تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق حاضر از آمار توصیفی استفاده شد. نتایج نشان داد که پیشروبودن در ارائه اجناس نوین بازار از طریق فروشگاه با ضریب رضایت 433/0 مهمترین مورد در بین عوامل اساسی؛ محیط فیزیکی فروشگاه با ضریب رضایت 765/0 مهمترین مورد در بین عوامل عملکردی و نهایتا داشتن اطلاعات دقیق درباره اجناس از طریق فروشندگان با ضریب 864/0 مهمترین مورد در بین عوامل انگیزشی است.
ملخص الجهاز:
بررسی عوامل مؤثر بر جلب رضایت مشتریان از فروشگاه های ورزشی کشور ایران با استفاده از مدل رضایت سنجی کانو مهدی عمادی*، هلن حسینی**، کوروش قهرمان تبریزی***، فرشته محمدخانی**** * دانشگاه آزاد اسلامی، واحد داریون ، باشگاه پژوهشگران جوان ، داریون ، ایران ** کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه باهنر کرمان *** استادیار دانشگاه شهید باهنر کرمان **** دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان تاریخ دریافت مقاله : ١٣٩١/١١/١٧ تاریخ پذیرش مقاله : ١٣٩٢/٣/٦ چکیده رضایت مشتریان نوعی نگرانی بزرگ و پیش نیازی برای رقابت در بازار جهانی امروز است .
تحقیق حاضر با هدف بررسی و دسته بندی عوامل مؤثر بر رضایت مشتریان از فروشگاه های ورزشی ایران با استفاده از مدل رضایت سنجی کانو اجرا شده است .
Design Studies Vol 30 No. 1 16-Berndt Adele, Herbst Frikkie, Roux Lindia,(2005), implementing a custumer relationship management program in an emerging market, Journal of Global Business and Technology, Volume 1, Number 2, Fall 2005, p:81-89 ١٧-کاووسی، محمدرضا ؛ سقایی، عباس ،(١٣٨٤)،روشهای اندازه گیری رضایت مشتری، انتشارات سبزان ، چاپ دوم ، تهران 18Ruiz Martenz Maria Pilar, Zarco Ana Isabel Jimenez, Yusta Alicia Izquierdo,(2010), Customer satisfaction’s key factors in Spanish grocery stores: Evidence from hypermarkets and supermarkets, Journal of Retailing and Consumer Services 17, p: 278–285 131 18Bodet ,Guillaume,(2006),Investigating Customer Satisfaction in a Health Club Context by an Application of the Tetraclasse Model.
Influence of Brand Loyalty on Consumer Sportswear Journal of Economics and Management 2(2): 221 – 37-Li min, Liu YU, Zhang Wieyaun,(2008), Model and Empirical Study on Service Quality Affecting Customer Loyalty of Sportswear Brands, 4th International Conference on Wireless Communications, Networking and Mobile Computing,China.
133 Study of Factors affecting on Attracting of customer's satisfaction from Iran's sport stores based on Kano satisfaction model Emadi , M.