ملخص الجهاز:
به خانم قهقایی گفته بودم که من بهعنوان مؤلف کتاب درسی به آنجا نمیآیم بلکه به این منظور خواهم آمد که نظرات همکاران را دربارة محتوای مجله رشد تاریخ جویا شوم و از آنها بپرسم: آیا مقالات و مطالب مجله، توجهشان را جلب میکند؟ به کارشان میآید؟ در تدریس و تعمیق کتب درسی به آنها کمک میکند؟ و....
حتی یکی از خانمها پرسشی را با صدای بلند و تأکید بر کلمة «فاجعه» تکرار میکرد: «آیا این فاجعه نیست؟» «فاجعه نیست که مجله رایگان در اختیارشان قرار نمیگیرد؟» گفتم: اصلا فرض کنید تاکنون رشد آموزش تاریخ وجود نداشت و تازه قرار است منتشر شود.
چارهای نداشتم جز اینکه سکوت کنم و وارد این وادی نشوم؛ چون در نقش سردبیر رشد آموزش تاریخ در آنجا حضور یافته بودم، نه در نقش کارشناس گروه تاریخ (که چند سالی است، نیستم!) در آن جمع با کار و حاصل زحمات خانم شهبازی آشنا شدم.
مطالب مرتبط با کتاب درسی تاریخ معاصر منتشر شود.