خلاصة:
بررسی تحلیلی یا انتقادی یک کتاب یا یک مقاله به مراحل ابتدایی خلاصه نمیشود بلکه باید آن را در نظر و کار در پرتو مسائل خاص و دغدغههای نظری در یک دوره بررسی کرد. بررسی متون این کتاب باهم از یک مجموعه، در یک موضوع طبق اظهاراتی از محدودهی فعلی موفقیت نویسنده در این راه است. سپس نویسنده میتواند موفقیت خود را در ادامه ی این مقاله ببیند. این پژوهش از نوع تحلیل محتوا و از حیث اجرا انتقادی- کاربردی است. بدین منظور کتاب قاسمی حمید، کشکر سارا، اسماعیلی محمد. ارتباطات عمومی در ورزش. تهران: انتشارات حتمی. 1390. 178 ص. شابک: 5-8-92673-600-978 انتخاب و مورد نقد قرار گرفت. یافته ها در چند بخش، دربارهی نویسندگان، محورهای اصلی اثر، بررسی آثار مشابه و بررسی محتوایی و ساختاری اثر ارائه شد. در نتیجه، میتوان انتظار داشت با توجه به مناسب بودن اثر، در آینده شاهد ویرایشهای بعدی این کتاب باشیم. امید است نقد حاضر در رفع کاستیها و ارتقاء این اثر در چاپهای بعدی مؤثر واقع گردد.
An analytic or critical review of a book or article is not primarily a summary; rather، it comments on and evaluates the work in the light of specific issues and theoretical concerns in a course. The literature review puts together a set of such commentaries to map out the current range of positions on a topic; then the writer can see his or her own position in the rest of the paper. This study was conducted a content analysis and critically - applied. For this purpose، we were Type text or a website address or translate a document. Cancel Selected Ghasemi، H.، Kashkar، S.، Esmaeili، M. ''Public Communication in Sport، Tehran: Hatmi Publication، 1390. 178 p، ISBN: 978-600-92673-8-5 book and critique perspective. The results presented the authors' information، main important book، similar books and evaluate content and structure. In conducted، we can expected considering to suitability work، we hope seeing subsequent edition the book in the future and raise the next edition be effective.
ملخص الجهاز:
البته با وجود این که قالب کتاب در راستای اهداف آموزش عالی مخصوص دانشجویان کارشناسی تربیت¬بدنی با گرایش مدیریت ورزش فراهم شده است، این کتاب دستاورد¬ های بیشتری نیز برای خوانندگان در زندگی شخصی آن ها فراهم می¬سازد.
وی غالب فعالیت¬های خود را در حوزه ی بازار و شناخت از بازار¬های ورزشی در ایران انجام داده است و آقای محمد اسماعیلی کارشناس روابط عمومی و دانشجوی دکترای مدیریت ورزش است و بدون شک حضور وی در کلاس دکتر حمید قاسمی و دکتر سارا کشکر است که دستاوری چون چنین کتابی را به همراه داشته است.
مبانی ارتباط و رسانه¬ها، روش¬های برقراری ارتباط، ارتباط از طریق گفتار، ارتباط از طریق نوشتار، ارتباط از طریق تصویر، ارتباط الکترونیکی، ارتباط غیر کلامی، مراحل طرح ایجاد ارتباط رسانه¬ای، رسانه-های گروهی ورزش، رسانه¬های چاپی، رسانه¬های الکترونیک، اینترنت، مدیریت روابط با رسانه¬ها، به حداکثر رساندن نمایش رسانه¬ای، تأمین خدمات اطلاعاتی، خلاصه، فعالیت¬هایی برای یادگیری و ارزشیابی فصل را در بر می¬گیرد که چگونگی ارتباط موثر روابط عمومی سازمان¬های ورزشی با رسانه¬های گروهی را در نگرش خوانندگان فراهم می¬سازد.
بررسی آثار مشابه می¬توان گفت با توجه به اهمیت ارتباطات سازمانی و همچنین ارتباطات در محیط¬های ورزشی غالبا نویسندگان کتاب-های مدیریت ورزش فصولی یا حتی مطالبی کوتاه را به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در کتب خود قرار داده¬اند.
- از این حیث که کتاب حاضر در حوزه¬ی عملیاتی سعی نموده دریچه¬ای برای خوانندگان فراهم سازد، پیشنهاد می¬گردد مشاغل مرتبط با حوزه ارتباطات در ورزش اضافه گردد.