خلاصة:
هدف از انجام این تحقیق، بررسی تاثیر رسانه های جمعی (تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجلات، ماهواره، اینترنت و سینما) بر تامین منابع مالی هیات های ورزشی استان گلستان بود. روش تحقیق توصیفی بود که به صورت میدانی اجرا شد. جامعه آماری شامل کلیه مسئولین هیات های ورزشی استان گلستان (رئیس، نایب رئیس، دبیر و مسئول روابط عمومی) به تعداد 184 نفر بودند که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 127 نفر به عنوان نمونه آماری به روش تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری داده های تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی آن ها توسط اساتید و متخصصین ورزشی مورد تایید قرار گرفت. پایایی پرسشنامه ها از طریق ضریب آلفای کرونباخ 89/0 به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از دو روش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. یافته های تحقیق نشان دادند که برنامه های تلویزیونی، محتوی مجلات و اینترنت به ترتیب بیشترین تاثیر را بر تامین منابع مالی هیئت های ورزشی در استان گلستان داشتند. و سینما، ماهواره، برنامه های رادیویی و محتوی روزنامه ها به ترتیب کمترین تاثیر را بر تامین منابع مالی هیئت های ورزشی استان گلستان داشته اند.
The aim of this research was to study the effect of mass media (TV، radio، newspapers، magazines، satellite، internet and cinema) on financing of the sport boards in Golestan Province. The research adopted a descriptive method and was carried out as a field study. The statistical population consisted of 184 of the sport boards members of Golestan Province. Using the simple random sampling and using Cochran Equation، 127 people were selected. To gather the data we used researcher-made questionnaire which was submitted to teachers and sports management professors to confirm the content validity. The tool reliability was gained through the Cronbach's alpha 0.89. To analyze the data، descriptive and inferential statistical methods were used. The results showed that TV programs، magazines and internet content have the highest impact on financing of the sport boards. And cinema، satellite، radio broadcasts and newspapers contained have the lowest impact on financing of the sport boards of Golestan Province.
ملخص الجهاز:
in Physical Education of Islamic Azad University, Ali Abad Katoul Received: (2016/05/24) Accepted: (2016/08/11) چکیده هدف از انجام این تحقیق، بررسی تأثیر رسانههای جمعی (تلویزیون، رادیو، روزنامه، مجلات، ماهواره، اینترنت و سینما) بر تأمین منابع مالی هیئتهای ورزشی استان گلستان بود.
در کشور ما متأسفانه ورزش متکی به درآمدهای دولتی بوده و همین امر به توسعه ورزش در کشور آسیب جدی وارد کرده است و از طرفی با توجه به ارتباط رسانهها با هیئتهای ورزشی، این پژوهش قصد دارد ببیند میزان تأثیر رسانههای جمعی بر تأمین منابع مالی هیئتهای ورزشی استان گلستان چگونه است؟ روش تحقیق این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا جزء تحقیقات توصیفی به حساب میآید که به شکل میدانی انجام گرفته است.
Table of Contents « The Impact of Mass Media on the Control of Corruption in Football Alireza Zare, Sedigheh Heydari Nejad, Rezvan Shirali/13 « Relationship Between Word of Mouth Advertising with Customer Intonation to Revisit in Sport Clubs: The Study of Ilam`s Bodybuilding Clubs Hossein Kordlu, Reza Khorshidi, Ali Reza Elahi/27 « Identity of Motivation and Reasons Tattoo in Athletes Ghasem Mehrabi, Mohammad Ebrahim Razaghi, Faezeh Yazdani/37 « Inquiry into the Applications of Communication Theories in the Field of Sport: Instagram Content Analysis with a Focus on Uses and Gratifications Theory Shahrzad Nayyeri, Marjan Saffari/47 « Prioritization of the Academic Websites of Payam Noor University with Determination of their position in the world Mohammad Ali Ghareh, Alireza Zakerian, Ali Zakerian/61 « The effect of mass media on financing of the sport boards (Case study: Golestan Province) Zynalabedin Fallah, Mohammad Ali Aghakhani /71 « English Abstract Articles If a research and publication misconduct occurs in an article, editor-in-chief should omit it immediately and inform indexing databases or audiences.