خلاصة:
اغلب ما مونولوگ را صرفا در قالب «سخن » می شناسیم. سخنی که توسط یک شخصیت نمایشی ارائه می شود. این مقاله در صدد است تا با استفاده از مفهوم «مطلق زبان» که از آرای فردینان دو سوسور برآمده، این برداشت را وسعت بخشد. سوسور مطلق زبان را تمامی توان ها و نیروهای آدمی جهت ارائه ی معنا می داند. در این پژوهش «سخن» و «گفتار » نحوه ای آرایش نظام مند کلمات در نظر گرفته شده اند، با این تمایز که سخن الزاما ملفوظ است. این مطالعه در پی بررسی امکان وجود مونولوگ بدون سخن و بر اساس شکل های دیگر ارائه ی گفتار است. یکی از امکانات پیش رو در این مسیر بهره بردن از نظام زبان بدن، و کلمات بر آمده از این نظام است؛ خاصه آن واژگان دیداری که به لطف گسترش فضای مجازی و سهولت کاربرد، به واقعیت هایی مفهوم سازی شده و قراردادی نزد کاربران بدل شده اند. این مقاله همچنین با استفاده از واژه نامه های آکسفورد ، لانگمن و مریام وبستر به اصلاح تعاریف موجود از مونولوگ، بر اساس این رویکرد پرداخته است.
We all know monologue as a form of speech given by one dramatic character. The author is to expand this interpretation by applying the concept of sheer language which has been educed of Ferdinand de Saussure’s thoughts. Saussure knows the concept of sheer language as the human being’s whole power and forces to present meaning. In this paper “speech” and “parole” are assumed as a systematic set of words. The only difference is that “speech” is essentially verbal. The author is to survey the possibility of monologue being regardless of speech، based on other forms of parole presentation. Body language is one of our further facilities in this way. Especially، those visual words that thanks to virtual space development and thus easy applications have become conventional and conceptualized realities for users. Based on this approach، the author has also modified monologue definition by using Oxford، Longman and Merriam Webster dictionaries.