ملخص الجهاز:
هدف این مقاله دسترسی به توضیحات قانعکننده درخصوص نفوذ و اعتبار روشهای تفصیلی از طریق پاسخ مبتنی بر آزمون به این سوال است که:«عملکرد روشهای ساختیافته در کار مشاوران مدیریت چیست؟» رویکردها،روشها و ابزار کلمات:«رویکردها»،«روشها»و«ابزارها» اغلب بهصورت مترادف بکار برده میشوند.
شباهتها و تفاوتهای مشاهده شده در بین شرکتهای مشاوره کاربرد روشها در شرکتهای مشاوره مورد مطالعه نشاندهنده وجود شباهتها در قلمرو بهبود فرآیندها از نظر محتوا و ساختار بدون توجه به رویکردهای سنتی جداگانه هریک از این شرکتها بوده است.
بحث دوم که اغلب از آن غفلت شده یا کاملا در مقالات قبلی نامکشوف مانده،این است که نتایج مداخله مشاور نباید تنها در محتوای تحول بلکه در عبارت مهارت و صلاحیت فنی و بهبود در سیستم کارفرما بهعنوان نتیجه فرایند، اندازهگیری شود.
هدف از این کار دسترسی به نقطهنظر و دیدگاه کلگرایی در سازمان بهعنوان اساس فرایند بهبود سازمانی است و اغلب گفته میشود که مشارکتکنندگان در این تیمها ادراک عمیقی از حرفهای که در آن هستند بدست میآورند.
براساس این بحث،تعجبآور نیست که شباهت در تمرکز بر روی حل مساله و تغییر مراحل اصلی پروژههای بهبود فرآیند در شرکتهای مشاوره مدیریت (به تصویر صفحه مراجعه شود) جدول شماره یک فرایند کار به روشهای مشابه برای ایجاد تحول منتج میشوند.
@تسهیل همکاری و اقدام هماهنگ شده در داخل شرکت کارفرما روش فوق درخصوص ایجاد طرح مشترک برای فرایند تحول نهتنها تعامل مشاور با کارفرما بلکه تعامل در درون شرکت را نیز تحت تاثیر قرار میدهد.
اهمیت روش بهعنوان فصل مشترک با فرایند تحول نه فقط در شرکت کارفرما،بلکه در شرکت مشاوره مدیریت نیز باارزش تلقی شده است.