ملخص الجهاز:
امروزه این مفهوم که تحقیقات پایهای بدون اهداف کاربردی (به تصویر صفحه مراجعه شود) 2l(به تصویر صفحه مراجعه شود) و صرفا با منویات علمی انجام میگیرد مورد تردید قرار گرفته و بدین ترتیب کلیه اقسام تحقیقات،صرفنظر از نوع و سطح آن به نوعی با مفاهیم گوناگون بهبود محصولات،خدمات، فرآیندها و شرایط زندگی پیوند خورده است.
در این مطالعه میبایستی ابعاد مالی کار و همچنین زمان لازم برای رساندن ایده به بازار به دقت برآورد و مورد ملاحظه قرار گیرد.
طراحی،پرهزینهترین مرحله در چرخه تحقیقات به شمار میآید(شکل 6-الف) اگر چه سودآوری به نوعی با افزایش هزینه 1lتحقیقات افزایش مییابد ولی بدیهی است از یک دیدگاه کلی این امر دارای نقطه بهینهای است که پس از آن روند کار معکوس میگردد(شکل 6-ب).
5-طراحی فرآیند تولید:محصول طراحی شده برای تامین نیاز بازار میبایستی به صورت انبوه تولید گردد و چگونگی انجام این کار،فرآیند تولید را تشکیل میدهد.
اگر مراحل تحقیقات و تولید یک محصول به طرزی صحیح و موفق صورت پذیرفته باشد،تطابق مشخصههای محصول با نیاز مشتری(مرحله 3)،ایدههای نوی فنی-کاربردی(مرحله 1)، کیفیت مطلوب(مراحل 4 و 5 و 6)و قیمت مناسب(کلیه مراحل)پشتوانههای بسیار خوبی برای نفوذ محصول جدید در بازار خواهند بود.
این نظریه ساده ولی عمیق،توجه میدهد که کطراحی یک محصول به جای ذهن محققان میبایستی بر نیازمندیهای واقعی مشتری متکی باشد و روش طراحی عملکرد کیفیت (QFD) برای این منظور ابداع شده است.
آنچه در این خصوص گفته شد یک مرور کلی بر تحقیقات به عنوان فرآیند ایده تا بازار داشته و با تفکیک کار به 7 مرحله مرتبط با یکدیگر،عوامل،اهداف و شاخصهای هر مرحله را مورد بررسی قرار دارد.