خلاصة:
مطالعه حاضر به مطالعه معرفتشناسی شخصی اساتید نسبت به انطباقپذیری تکنولوژیهای مجازی در آموزش پرداخته
است. این پژوهش با روش کیفی اجرا شد و جامعه آماری آن. اسائید دانشگاه کردستان بودهاند. ابزار جمعآوری داده مصاحبه
نیمهساختاریافته بود که با روش نظری دادهبنیاد و با استفاده از نرمافزار /نوبوو تحلیل انجام شد. یافتههای این تحقیق عوامل
زیر است: تحمیلی و اقتدا رگرا بودن روش تدریس اساتید. سادهنگری تدریس در آموزش عالی, معتقد به حضوری و شناختگرا
بودن ماهیت یادگیری، دوگانه نگری اساتید نسبت به ارزشیابی تحصیلی و محیطهای فیزیکی مهمترین محرک شرطی برای
تعامل انسان است. نتایج نشان داد اساتید یک نگرش سنتی مبتنی بر تئوریهای یادگیری رفتارگرایی در ابعاد مختلف تدریس»
ارزشیابی» استفاده از منابع درسی و تعامل با دانشجویان دارند و آموزش مجازی را به عنوان یک روش کامل و استاندارد نمی-
دانند؛ بلکه آن را به عنوان یک زمینه و ابزار تکمیلی برای تکمیل کاستیهای آموزش کنونی در نظر میگیرند.
The present study covered the conformity barriers of virtual technologies in higher education. It was a qualitative research and population composed of the masters in Kordistan university. The instrument was a semi-structured questionnaire and analyzed based on ground theory through NVIVO software. The most significant conditional causes for interaction were masters' imposed and authoritarian teaching method، taking teaching easy in higher education، believing to presence and of cognition learning entity، masters' dualist attitude towards educational evaluation، and physical environments. In general، the masters own a traditional attitude based on behaviorism learning theory in different aspects of teaching، evaluation، educational resources، and interaction. They did not consider virtual education as a complete and standard teaching method but a complementary instrument to recover present education.
ملخص الجهاز:
یافته های این تحقیق عوامـل زیر است : تحمیلی و اقتدارگرا بودن روش تدریس اساتید، ساده نگری تدریس در آموزش عالی ، معتقد به حضوری و شناخت گـرا بودن ماهیت یادگیری ، دوگانه نگری اساتید نسبت به ارزشیابی تحصیلی و محیط های فیزیکی مهم ترین محرک شرطی بـرای تعامل انسان است .
نتایج نشان داد اساتید یک نگرش سنتی مبتنی بر تئوری های یادگیری رفتارگرایی در ابعاد مختلف تدریس ، ارزشیابی ، استفاده از منابع درسی و تعامل با دانشجویان دارند و آموزش مجازی را به عنوان یک روش کامل و استاندارد نمی - دانند بلکه آن را به عنوان یک زمینه و ابزار تکمیلی برای تکمیل کاستی های آموزش کنونی در نظر می گیرند.
Sturgeon پژوهش های تربیتی شماره ۳۱- پاییز و زمستان ۱۳۹۴ و تغییر تمرین انطباق کننده نیاز است چراکه فرایند انطباق پذیری و اجرا یک نوآوری نظیر تکنولوژی هـای مـدرن در کلاس با انتشار نوآوری آغاز می شود (الی ۱۹۹۰،۱ راجرز۲، ۲۰۰۳ به نقل از استرجن ۲۰۱۱).
1. Dualism in teaching پژوهش های تربیتی شماره ۳۱- پاییز و زمستان ۱۳۹۴ ولی اگر با دیده واقع بینانه نسبت به این موضوع مهم بنگریم پی خواهیم برد که ارزشیابی در نظام آموزشی مـا از شیوهای سنتی (کتبی –شفاهی ) و کمی (نمره ای ) برخوردار بوده و تحول جدی در آن صورت نگرفته است .