خلاصة:
شبکه اجتماعی، ساختاری اجتماعی است. متشکل از گره هایی به طور مطلق وابسته به یکدیگر. مطالعات اخیر فراست هایی نو، نسبت به تاثیر عمومی شدن بلاگ ها، رسانه های اجتماعی و سایر حوزه های محتوای تولید شده از سوی کاربر بر شیوه های مصرف گزارش یا توزیع خبر مهیا نموده است. این تحقیق رسانه های اجتماعی و مخاطب مشارکت جو را مورد بررسی قرار می دهد. به عبارت دیگر، شیوه ای که در آن افراد از رسانه های اجتماعی برای شراکت و مصرف مقولات خبری بهره می گیرند و آیا در نتیجه احساس مطلع شدن بیشتر می کنند، را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهد. این مقاله، روی هم رفته، بر یافته های پیمایشی مبتنی است، که روزانه نسبت به استفاده افراد از اینترنت مبتنی صورت گرفته است. نتایج این گزارش نیز مبتنی بر داده هایی است که از مصاحبه های تلفنی بین دسامبر 2009 و ژانویه 2010 در بین نمونه ای از 2259 فرد، 18 سال به بالا صورت گرفته است. برای نتایج مبتنی بر نمونه کل، با اطمینان 95 درصدی می توان گفت که خطای قابل استناد به نمونه و سایر تاثیرات تصادفی مثبت یا منفی 2/3 درصد نقطه است. برای نتایج مبتنی بر کاربران اینترنت، حاشیه خطای نمونه مثبت یا منفی 2/7 درصد نقطه است. از ترکیب نمونه شماره گیری های تصادفی خطوط زمینی و همراه (که معرف تمامی بزرگسالان آمریکایی است که به یکی از دو خط تلفنی ذکر شده دسترسی داشتند) استفاده گردید. اکثریت پاسخگویان این حقیقت را نشان می دهند که آن ها برای برقراری ارتباط با خانواده و دوستان اقدام به شراکت خبر می کنند. آن ها بیان می دارند که از این رو به شبکه دوستان متکی هستند، تا به سمت مقوله خبری هدایت شوند، که این مهم نیز می تواند معرف خوبی برای علایقشان باشد. یافته های تحقیق بیانگر این است که افراد زیر 35 سال برای دسترسی به سرنخ ها و آلرت های خبری به شدت به شبکه های اجتماعی خود متکی هستند. اکثریت پاسخگویان در معرض مقولات خبری قرار دارند که احتمالا در جای دیگر وجود ندارند یا در نتیجه فیس بوک و توییتر نادیده گرفته شده اند.