خلاصة:
ﻫﺪف از اﻧﺠﺎم اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻘﯽ ﺗﻌﯿﯿﻦ راﺑﻄﻪ ﭘﺎﯾﮕﺎه ﻫﻮﯾﺖ ﺑﺎ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ در داﻧﺶ آﻣﻮزان دﺧﺘﺮ و ﭘﺴﺮ دوره ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ دوم در ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﯿﻨﺎب ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. روش اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺗﻮﺻﯿﻔﯽ از ﻧﻮع ﻫﻤﺒﺴﺘﮕﯽ ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ. ﺟﺎﻣﻌﻪ آﻣﺎری در اﯾﻦ ﺗﺤﻘﯿﻖ ﺷﺎﻣﻞ ﮐﻠﯿﻪ داﻧﺶ آﻣﻮزان دﺧﺘﺮ و ﭘﺴﺮ دوره ﻣﺘﻮﺳﻄﻪ دوم در ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻣﯿﻨﺎب ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد 4616 ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﮐﻪ ﺑﺮ اﺳﺎس ﺟﺪول ﻣﻮرﮔﺎن ﺣﺠﻢ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺗﻌﺪاد 357 ﻧﻔﺮ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺷﺪ و از روش ﻧﻤﻮﻧﻪ ﮔﯿﺮی ﺧﻮﺷﻪای اﺳﺘﻔﺎده ﺷﺪ. دادهﻫﺎ ﺑﻪ وﺳﯿﻠﻪ ﻧﺮم اﻓﺰار SPSS ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺷﺪﻧﺪ، ﻧﺘﺎﯾﺞ ﻧﺸﺎن داد ﮐﻪ ﺑﯿﻦ ﭘﺎﯾﮕﺎه ﻫﻮﯾﺖ آﺷﻔﺘﻪ و ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ داﻧﺶآﻣﻮزان راﺑﻄﻪ ﻣﻨﻔﯽ ﻣﻌﻨﯽدار وﺟﻮد دارد. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺑﯿﻦ ﭘﺎﯾﮕﺎه ﻫﻮﯾﺖ زود ﺷﮑﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﭘﺎﯾﮕﺎه ﻫﻮﯾﺖ ﺑﻪ ﺗﻌﻮﯾﻖ اﻓﺘﺎده راﺑﻄﻪ ﻣﻌﻨﯽدار وﺟﻮد ﻧﺪارد. در ﻧﻬﺎﯾﺖ ﺑﯿﻦ ﭘﺎﯾﮕﺎه ﻫﻮﯾﺖ ﻣﻮﻓﻖ ﯾﺎ ﭘﯿﺸﺮﻓﺘﻪ ﺑﺎ ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﯿﻠﯽ داﻧﺶ آﻣﻮزان راﺑﻄﻪ ﻣﻌﻨﯽ داری ﻣﺜﺒﺖ وﺟﻮد دارد.