ملخص الجهاز:
"اصلاح فرآیندها با رویکرد مدیریت کیفیت جامع به شرح زیر پیشنهاد میگردد: -توجه به اصل بهبود مستمر -مشتری مداری و توجه به اصل رضایت مخاطبان -مشارکت همه جانبه کارکنان -یادگیری سازمانی(بعنوان بستر استقرار مدیریت کیفیت جامع مبتنی بر اصول سازمانهای یادگیرنده) اهداف انجام اصلاحات سیستمی در شرکتهای بیمه: -افزایش اثر بخشی،کارآیی،بهسازی و مدیریت بهرهوری شرکتها -افزایش رضایت مندی کارکنان و ذینفعان -توقف گسترش بیرویه و غیر ضروری تشکیلات -ارتقاء سطح پاسخگویی شرکتها -کاهش هزینهها -افزایش کیفیت راهبرد اصلی -بهبود مستمر فرایندها -مهندسی مجدد ساختارها و استانداردهای اداری معطوف به اهداف توسعه -فراگیر کردن فنآوری اطلاعات و مدیریت مناسب و هماهنگ با تحولات جهانی راهبردهای مکمل -کاهش مراکز تصمیم گیری و مراحل انجام کار و اعمال کنترل در طی فرآیند -توزیع صحیح اختیار و مسئولیت و تفویض اختیار به واحدهای خارج از مرکز -طراحی مجدد ساختار سازمانی و ایجاد اصلاحات ریشهای از طریق فرآیند کارها -ترویج فرهنگ بهبود فرآیندها در واحدهای اجرایی و بهبود مستمر -ایجاد مبنا و معیار برای اندازه گیری درجه اثر بخشی فرآیندها -آموزش شیوهها و مهارتهای مستند سازی به کارکنان و انجام فعالیتهای استاندارد شده -بهبود ترکیب نیروی انسانی شرکتها از طریق اصلاح فرآیندها -افزایش توان تخصصی کارکنان در حوزه فعالیتهای سازمانی -اصلاح و تعدیل سیستمهای زائد در جهت تسهیل فرآیندهای عملیاتی -ایجاد زمینهها و بسترهای لازم برای تحول در قوانین و مقررات،دستورالعملها و آئین نامههای مورد عمل منابع و مأخذ "مصوبات 7 برنامه تحول در نظام اداری کشور"،انتشارات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران "مهندسی مجدد شرکتها"-مایکل همر و جیمز شامپی-ترجمه دکتر عبدالرضا رضایی نژاد "مقاله مهندسی مجدد"،منبع اینترنت مقاله "Organizational structure" منبع اینترنت مقاله "Organizational Theory:Detemninants of structure" منبع اینترنت مقاله "به کارگیری ایزو 9000 در تسریع روند تحول اداری" تألیف میر محمد روزبه"