خلاصة:
هدف از این تحقیق سنجش میزان آمادگی سازمانی جهت پیاده سازی ERP در ادارات ورزش و جوانان استان البرز است. این تحقیق برحسب دستاورد یا نتیجه تحقیق، از نوع کاربردی و بر حسب اهداف تحقیق، از نوع توصیفی و از جنبه روش گردآوری داده ها، میدانی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه مدیران، معاونان و کارشناسان مسئول اداره کل ورزش و جوانان استان البرز و ادارات کل شهرستان های استان با تعداد تقریبی 180 نفر تشکیل می دهند که روش کل شمار استفاده شد و 164 پرسشنامه صحیح مورد بررسی قرار گرفت. برای سنجش میزان آمادگی سازمانی از پرسشنامه محمدعلی و همکاران(1392) ، با پایایی کل 85/ 0 استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داد ه ها پس از تایید طبیعی بودن توزیع داده ها با استفاده از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف، از آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل فراوانی و میانگین و همچنین آزمون t تک متغیره و آزمون فریدمن در نرم افزار spss استفاده شد. یافته ها نشان داد که میزان آمادگی سازمانی جهت پیاده سازی ERP در ادارات ورزش و جوانان استان البرز در حد مطلوب می باشد و تنها عامل انسانی در حد مطلوب قرار ندارد. عامل مربوط به فناوری در رتبه بندی عوامل آمادگی در رتبه اول و عامل انسانی در رتبه آخر قرار گرفت. در نهایت اینکه نتایج حاصل از این پژوهش می تواند موجب شناسایی حوزه های ضعف سازمان در هریک از ابعاد گردیده و فبل از استقرار سیستم، طرح های آماده سازی برای پوشش آن نقاط مد نظر قرار گیرد.
The aim of this research is to respresent the effect of brand credit on brand alliance to promote strategic position of brand. The following study represents a practical research which is descriptive in terms of strategy and it is survey in terms of application. Data collection has been conducted through questionnaire and field method.The population under study of the present research consists of all managers, employees, fans and players of Sepahan club. The sample size of simple random sampling has been estimated 384 individuals by the application of (kokrun) formula. The research measuring instrument included the questionnaires of Sepahan brand, Meli bank brand,and alliance brand which signified the reliabilities of 0.92, and 0.97 respectively. Researcher-made questionnaire including five criteria namely, reliability,adherence,quality and quantity of services and products ,socio-communicative approach,fame,and advertising as well as price at last,showed the reliability of 0.91 in the preliminary (pilot-study) study through the use of split half and Cronbach alpha.Verbal and content validity was confirm by ten sports management specialists. Statistical data analyses were both descriptive and inferential. The obtained results show an indirect effect of brand credit on the position of strategic brand merely through alliance brand. The consequences of employed measuring models of brand credit effect on strategies of brand alliance ,the effect of brand credit on promotion of strategic position of brand and the effect of alliance strategy on brand strategic position signified the importance and high value of aforementioned models as well as a confirmed proof for inferential research models