ملخص الجهاز:
"این عوامل عبارتند از:برنامهریزی کلی و همه جانبه راهبردهای بسیار تخصصی تأمین کالا و فروشارائه خدمات به مشتریان و استراتژی قیمتگذاری بسیار نازلدر تمام روزهای هفته انتخاب محلهای مناسب برای احداث فروشگاههادر این زمینه میتوان سام والتون بیشترین نبوغ خود را درانتخاب محلهایی در حاشیۀ شهرهای کوچک و شهرک جهتاحداث فروشگاهها به نمایش گذارده است.
جدول2-روند توسعه بین المللی فروشگاههای والمارت (به تصویر صفحه مراجعه شود) با توجه به جدول فوق مشخص میگردد که در برخی ازکشورها بسته به میزان استقبال مشتریان از این فروشگاهها تعدادنسبتا زیادی فروشگاه اضافه شده است.
8-1-3-اقدامات رفاهی وحمایتی یکی از مواردی که شرکت وال مارت سعی در القای آن به کلیهپرسنل دارد این است که آنها احساس نمایند که یک خانوادهبزرگ و صمیمی هستند و طبیعتا به عنوان عضو یک خانواده درزمان نیاز یا بروز مشکلات،مورد حمایت و کمک قرار میگیرند.
8-2-اقدامات و سیاستهای بازرگانی و خدماتی مدیران ارشد وال مارت در سخنرانیها و پیام خود هموارهروی سیاستهای این شرکت در مورد نحوه تأمین کالا و خدماتارائه شده به مشتریان به عنوان یکی از عوامل موفقیت تأکیدداشتهاند که خلاصهای از آنها گزارش سالانه شرکت تحت عنوان"بالا بردن استانداردها زندگی13"مطرح گردیده که بهشرح ذیل خلاصه میگردد: 8-2-1-ارائه کالا با قیمت ارزان به مشتری یکی از شعارهای استراتژیک فروشگاههای زنجیرهای والمارت که روی لباس فرم کارکنان فروشگاه نیز درج گردیده استعبارتست از:"هر روز با قیمتهای نازل14".
الف)شناخت نیازها از طریق کارکنان: یکی از رهنمودهای سام والتون بنیانگذار وال مارت به مدیراناین است که نیازهای مشتریان را شناخته و این نیازها را بیش ازحد انتظار آنها برآورده سازند."