ملخص الجهاز:
"گری کیولف7در کتاب خود با نام«اصطلاحات دقیق برای داستانهای علمی-تخیلی و فانتزی:واژهنامهها و راهنمای تحقیق»8مینویسد فرافانتزی،همان فانتزی است که در جهان دیگر شکل میگیرد و برخلاف فروفانتزی9 است که عناصر فوق طبیعی را به دنیای واقعی میکشاند.
فضای انتخاب شده برای داستانهای فرافانتزی و همچنین عوامل فرهنگی و صنعتی موجود در اینگونه داستانها بیشتر به دوران رمانتیک قرون وسطی مربوط است.
آرمانها و آرزوهایشان چکیدهای است از سنتهای دوران آرتور که به قرن بیستم انتقال داده شده است و با وجود اینکه غالب شخصیتهای داستانی اینگونه آثار،از طبقات اشرافی و اعیان جامعه همچون شاهان،ملکهها،شاهزادگان،شاهزاده خانمها،جادوگران،شوالیهها و بانوان متشخص انتخاب شدهاند،همیشه به نظر میرسد که قهرمان یتیم و ندار، در پایان داستان میتواند شایستگی خود را به اثبات برساند (که البته در این صورت،خود نیز به جرگه اشخاص متشخص جامعه وارد میشود).
با وجود اینکه عناصر داستانهای اساطیری،حماسی،افسانهها،رمانسها و داستانهای عامیانه در اکثر آثار فرافانتزی جدید یافت میشود و این شیوه از داستانسرایی سنتی و قدیمی از قرنها پیش ادامه داشته،قاعده خاصی به شکل امروزی برای تشخیص محاکات و فانتزی از یکدیگرند موجود نبوده است.
او به عنوان اولین نویسندهای که توانست با به بکارگیری عناصر و طرح داستانهای سنتی،در رمانهای خود،به خلق جهان دیگر دست زند،شناخته شده که در آن،داستان فانتاستیک را به سبک برتر بیان کرده است.
اول اینکه چون در دست نوشتههای قرون وسطی،اطلاعات کمی از دوران نوجوانی آرتور موجود بود،وایت،ناگزیر داستان نوجوانی او را از روی سایر افسانههای کهن اقتباس کرد،یعنی سرگذشت کودکی سایر قهرمانان افسانههای شناخته شده را الگوی خود برای توصیف کودکی آرتور قرار داد."