خلاصة:
اصول برندسازی با رویکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی در بخش خصوصی موضوعی است
که پیش ازاین بحث و بررسی شده بود. کتاب برندسازی در بخش عمومی به این موضوع
می پردازد که چرا برندسازی برای بخش عمومی اهمیت دارد و این برندسازی باید چگونه
صورت پذیرد؟ برندسازی بخش عمومی به چه معناست و چرا سازمان های بخش عمومی
به برندسازی احتیاج دارند و منافع حاصل از آن کدام است؟ کتاب به تعامل میان بخش
خصوصی و عمومی و اثرات مثبت یا منفی این تعامل بر برندسازی سخن می گوید. اگرچه
برندسازی فنی برای بخش خصوصی است، اما در بخش عمومی نیز به کار می رود. ازجمله
نقاط قوت کتاب پرداختن به فنّاوری های اطلاعاتی و ارتباطی و تاثیر آن بر برندسازی بخش
عمومی است و از نقاط قابل بهبود کتاب که باید به آن توجه شود، افزودن بحث بازسازی
جایگاه برند بخش عمومی در عصر رقابت، دگرگونی و بحران است. همچنین معرفی نکردن
نویسنده، فقدان نمایه و فرهنگ واژگان تخصصی نیز از کمبودهای این کتاب است که باید
بدان افزوده شود.
The principles of branding with integrated marketing communications approach in the private sector are a subject that has been discussed previously. The book “branding in the public sector” addresses why branding is important for the public sector and how should branding be done? What does the branding of the public sector mean and why public sector organizations need branding and what are the benefits? The book talks about the interaction between the private sector and the public and the positive or negative effects of this interaction on branding. Although technical branding is for the private sector، it is also used in the public sector. One of the strengths of the book is to address information and communication technologies and its impact on the public sector branding; and one of the most respected points of the book deserve to be considered is discussion about the restructuring of the public sector brand in the era of competition، change and crisis. Also، there are some shortcomings in book need to be added as follows: absent of the introduction of the author، the lack of index and literature vocabulary.
ملخص الجهاز:
کتـاب برندسـازي در بخش عمومـي به ايـن موضوع مي پـردازد کـه چـرا برندسـازي بـراي بخش عمومـي اهميـت دارد و اين برندسـازي بايـد چگونه صـورت پذيـرد؟ برندسـازي بخـش عمومـي به چـه معناسـت و چرا سـازمان هاي بخـش عمومي بـه برندسـازي احتيـاج دارنـد و منافـع حاصـل از آن کـدام اسـت ؟ کتاب بـه تعامل ميـان بخش خصوصـي و عمومـي و اثـرات مثبـت يـا منفـي اين تعامل بر برندسـازي سـخن مي گويـد.
(١٣٩٥)، برندسازي در بخش عمومي ، ترجمۀ حسين نوروزي و فرشيد خموئي ، تهران ، فوژان ، ٢٤٨ ص، ١٥٠٠٠٠ ريال ، ١٠٠٠ نسخه ، شابک : ٩- ٤٥-٧٢٩٨-٦٠٠-٩٧٨ سال چهارم ، شماره ١٥ پاييز ١٣٩٦ ٣٥٥٠٠ ورود بخـش عمومـي (دولتـي ) بـه برندسـازي واقعيتي اسـت کـه در دنياي امروز شـاهد آن هستيم .
شـايد مهم تريـن پرسشـي کـه کتاب مي خواهـد به آن پاسـخ دهد اين اسـت که چرا بخـش عمومـي بـه برندسـازي نيـاز دارد؟ البته پرسـش هاي ديگري نيـز در همين زمينه مطـرح مي شـود و مؤلـف تـلاش مي کنـد تـا بـه آن هـا پاسـخ دهـد؛ نظيـر اين کـه «برند چيسـت ؟ و برندسـازي به چه معناسـت ؟» پرسـش هايي ازاين دسـت مي تواند به خوانندة کتـاب بـراي پي بـردن به اهميـت برندسـازي و ايجاد اسـتراتژي برنـد، کمک کند.
٢ نقاط قوت کتاب يکـي از نقـاط قـوت کتـاب توجـه بـه ايـن مهم اسـت کـه «توسـعۀ روزافـزون اسـتفاده از اينترنـت و افزايـش ديگـر رسـانه هاي جديـد، به ويـژه رسـانه هاي اجتماعـي تأثيـر به سـزايي بـر برندسـازي در بخـش عمومي ، به خصوص درمـورد مديريت ريسـک و روابط بحـران داشته اسـت » (تمپـورال ، ١٣٩٥: ١٨٢).