خلاصة:
هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی وضعیت تاثیر کیفیت طراحی وب سایت های بانک های ایران بر عملکرد مشتریان است که در این مقاله، منظور وفاداری و تبلیغات توصیه ای الکترونیکی بازدیدکنندگان خواهد بود.
روش: روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش مراجعان و مشتریان بانک های دولتی شهرستان ارومیه بودند که حداقل سابقه یک بار استفاده از سیستم بانکداری الکترونیکی تحت وب بانک ها را با حساب شخصی خود داشتند. با توجه به جدول مورگان و جامعه 3500 نفری مشتریان بانک ها که داری حساب شخصی برای کار با سامانه های تحت وب بانک ها بودند، نمونه 343 نفری به صورت نمونه گیری طبقه ای در دسترس انتخاب شد. ابزار اندازه گیری پرسش نامه بود. در نهایت با استفاده از مدل معادلات ساختاری و نرم افزار SPSS فرضیه ها بررسی شد.
یافته ها: یافته ها نشان داد کیفیت طراحی وب سایت ها بر لذت بردن مشتریان از وب سایت ها، کیفیت درک شده اطلاعات اثر مستقیم و معناداری بر رضایت، اعتماد وفاداری و همچنین تبلیغات توصیه ای الکترونیکی، اثر غیرمستقیم و معناداری دارد.
ملخص الجهاز:
com"/> چکیده تاریخ پذیرش : 24/5/96 _ تاریخ ارسال: 4/4/96 هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی وضعیت تأثیر کیفیت طراحی وبسایتهای بانکهای ایران بر عملکرد مشتریان است که در این مقاله، منظور وفاداری و تبلیغات توصیهای الکترونیکی بازدیدکنندگان خواهد بود.
یافتهها: یافتهها نشان داد کیفیت طراحی وبسایتها بر لذت بردن مشتریان از وبسایتها، کیفیت درک شده اطلاعات اثر مستقیم و معناداری بر رضایت، اعتماد وفاداری و همچنین تبلیغات توصیهای الکترونیکی، اثر غیرمستقیم و معناداری دارد.
توسعه وفاداری الکترونیکی<FootNote No="109" Text=" Electronic loyalty"/> و تبلیغات توصیهای الکترونیکی<FootNote No="110" Text=" Electronic word of mouth- E-WOM"/> دو هدف اصلی برای متخصصان بازاریابی است، این متخصصان اهمیت کلی هر دو مفهوم را شناسایی و آنها را بهطور گسترده تجزیه و تحلیل کرده اند(Bansal &amp; Voyer, 2000).
ایجاد وفاداری و تبلیغات توصیه ای الکترونیکی در میان بازدیدکنندگان، بهدلیل تأثیر زیادی که بر مراجعه دوبارۀ آنها دارد، به یک راهبرد مهم بازیابی تبدیل شده است (Smith, Coyle, Lightfoot, &amp; Scott, 2007).
نحوه طراحی این وبسایتها و کیفیت خدمات و اطلاعات ارائه شده آنها به گونهای که سبب جذب بازدیدکنندگان به خود و در نهایت ایجاد وفاداری و تبلیغات توصیهای در میان آنها شود، نقش مهمی را در مشارکت دادن بازدیدکنندگان برای استفاده از خدمات این وبسایتها ایفا میکند(Li &amp; Liang, 2002).
نتایج آزمون نشان داد بین هیچ کدام از متغیرهای مورد بررسی در این پژوهش(کیفیت طراحی وبسایت، لذت بردن از وب سایت، اعتماد الکترونیکی، رضایت الکترونیکی، وفاداری الکترونیکی، تبلیغات توصیهای الکترونیکی) اختلاف معناداری وجود ندارد.