خلاصة:
بانکداری اینترنتی یکی از روشهای مورد استفاده در انجام عملیات مالی است. در تحقیق حاضر به تبیین مدلی پرداخته شده است که در آن با توجه به کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان و نقش ایتترنت در ارانه خدمات بانکی، عوامل موثر در شکلگیری تاثیر انتظارات مشتریان در استفاده نهایی از اینترنت بانک در میان مشتریان بانک رفاه کارگران بررسی میشود. جامعه آماری پژوهش حاضر مشتریان شعب بانک رفاه کارگران شهر تهران میباشند. بدین منظور ۳۸۶ پرسشنامه بین شهر تهران جهت جمع آوری اطلاعات به روش نمونهگیری خوشهای - تصادفی ساده توزیع و جمعآوری شده است. میزان اطمینان و صحت اعتبار پرسشنامه بررسی گردید. به منظور تجزیه و تحلیل اطلاعات گرداوری شده از روش مدل یابی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق حاضر تاثیر کیفیت، عدالت درک شده از خدمت، پذیرش فناوری و سازگاری بر نگرش، تاثیر کیفیت، نگرش و سازگاری بر رضایت، تاثیر رضایت بر اعتماد الکترونیک، تاثیر رضایت و اعتماد الکترونیک بر تمایل به استفاده و تاثیر تمایل به استفاده بر استفاده واقعی را مشخص می کند.