خلاصة:
امروزه از بازارگرایی برای اجرای مفهوم بازاریایی و عملیاتی ساختن آن استفاده میشود اخیرا مواجهه خدمت در
حوزه بازاریابی خدمات و کیفیت خدمت. توجه ویژهای به دلیل اهمیت ادراکات مشتری به خود جلب کرده
مجله علمی تخصصی رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری (سال دوم)
است؛ بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بازارگرایی باکیفیت مواجهه خدمت در صداوسیمای مرکز
اردبیل است. در این پژوهش جامعه آماری شامل کلیه مشتریان مراجعهکننده به صداوسیما در استان اردبیل
که تعداد آنها بر اساس فرمول جامعه نامحدود کوکران ۲۸۴ نفر محاسبه و پرسشنامه بهصورت نمونهگیری در
دسترس در بین مشتریان توزیع گردید ؛ و روایی آن بر اساس روایی صوری و پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ
بررسی گردید. جهت یافتههای پژوهش از نرمافزار معادلات ساختاری 4.9 ۳5 استفاده گردید. نتایج نشان داد
که بازارگرایی و کیفیت مواجهه خدمت در مرکز صداوسیمای اردبیل رابطه معنیداری وجود دارد و همچنین
نقش تعدیل گر کیفیت خدمات در رابطه با بازارگرایی و کیفیت مواجهه خدمت تائید شد.
ملخص الجهاز:
بررسی رابطه بازارگرایی با کیفیت مواجهه خدمت در صدا و سیمای مرکز اردبیل چکیده امروزه از بازارگرایی برای اجرای مفهوم بازاریابی و عملیاتی ساختن آن استفاده میشود اخیرا مواجهه خدمت در حوزه بازاریابی خدمات و کیفیت خدمت ، توجه ویژه ای به دلیل اهمیت ادراکات مشتری به خود جلب کرده است ؛ بنابراین هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بازارگرایی باکیفیت مواجهه خدمت در صداوسیمای مرکز اردبیل است .
در 1Kohli & Jaworski 2 Narver & Slater 3 Panigyrakis & Theodoridis 4 Möller & Törrönen 5 Nasution, H.
N. , & Mavondo 6 Hutt and Thomas 7 Fredrick 8 Raajpoot پی این تعاملات میتواند به بخش اصلی تصویری که مشتری از سازمان خدماتی دارد، تبدیل شود و از این طریق نقش تأثیرگذاری در تعیین موفقیت شرکت های تجاری ایفاء میکند (هاست و کین اندرسون ٢٠٠٤،٩).
هماهنگی 9 Host and Knie-Andersen 10 Namasivayam and Hinkin 11 Caruana 12 Jayawardhen تصمیم گیری بخش ها و دوایر موجب ایجاد تعهد مـشترک در بـین بخش ها و دوایر میشود.
نتایج این مطالعه نشان داد مدل بازارگرایی در صنعت خدمات بانکداری با تأکید بر نقش منابع انسانی در تحقق آن ، از سه بعد اصلی، شامل رفتار هوشمند، پاسخ هوشمند و سیستم ها و بخش های هماهنگ ، شکل گرفته است .
بحث و نتیجه گیری این پژوهش باهدف بررسی رابطه بازارگرایی باکیفیت مواجهه خدمت در صداوسیمای مرکز اردبیل انجام شده است .
ابزار اندازه گیری تحقیق از نوع دو پرسشنامه استاندارد است که برای سنجش بازارگرایی و کیفیت مواجهه خدمت که روایی و پایایی آن انجام شده بود استفاده گردید.