خلاصة:
چکیده
در سازمانها و موسسات هر کاری نیازمند مهارتها و بهکارگیری دانشهای مرتبط است. سازمانها با توجه به این نیاز، شرایط
احراز شغل نیروی انسانی خود را تهیه نموده و به گزینش میپردازند. هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین نیازهای آموزشی
مدیران وکارائی مدارس ابتدایی میباشد. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گرد آوری دادهها توصیفی از نوع
همبستگی میباشد. در این راستاجهت گرد آوری دادهها از پرسشنامه محقق ساخته. استفاده شده که تعداد سوالات پرسش
نامه نیازهای آموزشی مدیران ۲۰ پرسش و پرسشنامه کارائی مدارس نیز شامل ۲۰پرسش میباشد. جامعه آماری مورد بررسی
شامل ۸۵ مدیر که ۴۴ مدیر مرد و ۴۱ مدیر زن میباشد که براساس روش نمونهگیری تصادفی طبقهای حجم نمونه ما بر
طبق جدول مورگان شامل ۷۰ نفراز مدیران مدارس میباشد. که از این تعداد به نسبت ۲۷ مرد و33 زن بعنوان حجم نمونه
انتخاب شدند. ویس از اجرا، پرسش نامه توسط ترم افزار SPSS مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج حاصله نشان میدهد
که با توجه به رتبهای بودن دادههای جمع آوری شده, همبستگی بین متغییرها از طریق همبستگی اسپرمن» فرضیه اصلی
مورد تایید است یعنی بین نیازهای آموزشی مدیران و کارایی مدارس ابتدایی رابطه بسیار قوی و مثبت وجود دارد.
ملخص الجهاز:
نتايج حاصله نشان مي دهد که با توجه به رتبه اي بودن داده هاي جمع آوري شده ، همبستگي بين متغييرها از طريق همبستگي اسپرمن ، فرضيه اصلي مورد تاييد است يعني بين نيازهاي آموزشي مديران و کارايي مدارس ابتدايي رابطه بسيار قوي و مثبت وجود دارد .
در پژوهشي که گيل ،اي هوور٩ در سال ١٩٩٦ به منظور ارزيابي نيازهاي آموزشـي مـديران مـالي آينـده و مشـاهده مـديران ، مربيان انجام داد و به نتايج ذيل دست يافت : در اين پژوهش پاسخ اجمالي ٢٤٥ مدير مالي از مجموع ٥٠٠ نفـر و ٣٤٧ مربـي مالي از مجموع ٥٠٠ نفر نشان داد که هر دوي آنها نسبت به موضوعات مهم مالي برداشت يکساني دارند و به نظر هـر دو گـروه 12 بجز آموزش مسائل مالي و بودجه ، ايجاد مهارتهايي از قبيل برقراري ارتباط ١٠، تاثير متقابل کارکنان ١١و مهارتهاي کامپيوتري 2 - Ajmal khan 3 - Continuing Education 4 - Library and Information Science 5 - Tuo 6 - Yeh 7 - Sun 8 - Coneeptual Framwork 9 Cail.
- يافته هاي پژوهش - به نظر شما تا چه اندازه برگزاري کلاس آموزشي مديريت روابط انساني ورفتار سازماني مي تواند نياز مهارت پيدا کردن مديران را نسبت به بهبود روابط اجتماعي دانش آموزان و مشارکت داشتن کار گروه در امر يادگيري محقق سازد ؟ کاملا مخالفم مخالفم تاحدي موافقم کاملا موافقم 11 Inter person al 12 Computer skills 5 Freque Percen Valid Cumulativ ncy t Percent e Percent 3.