خلاصة:
از آنجایی که یکی از ابعاد مهم در بررسی رفتار مصرف کننده در نظر گرفتن نگرش آنان است لذا این موضوع در مقاله حاضر مبتنی بر نظریه ناهماهنگی شناختی مورد ارزیابی قرار گرفته شده است. در واقع فرایندهای بازاریابی و فروش می بایست مبتنی بر نگرش مصرف کنندگان باشد. نگرش مصرف کنندگان بر مبنای تجربیات گذشته، نوع تبلیغات، میزان آگاهی فردی و اجتماعی و هم چنین سابقه سازمان و سایر موارد
ایجاد می شود. با توجه به موارد مذکور در این مقاله ، مرتبط ترین مقالات ایرانی و خارجی از سایت های معتبر علمی جهت ارزیابی کیفی مد نظر قرار گرفته شده است. پس از انتخاب مقالات تمام شماری صورت پذیرفت و نهایتا مقالات مرتبط توسط نرم افزار مکس کیو دی ای مورد بررسی قرار گرفته شدند و پس از تجزیه و تحلیل کیفی، نهایتا متغیرهای مربوطه شناسایی شده و به همراه شاخص های هر یک از متغیرها طی جداول کیفی ارائه شده اند
ملخص الجهاز:
ashouri٧٠ چکيده از آنجايي که يکي از ابعاد مهم در بررسي رفتار مصرف کننده در نظر گرفتن نگرش آنان است لذا اين موضوع در مقاله حاضر مبتني بر نظريه ناهماهنگي شناختي مورد ارزيابي قرار گرفته شده است .
( درزيان عزيزي و زارع پور، ١٣٩٤: ١٥٨) مدل هاي پيش بيني رفتار مصرف کننده شناخت رفتار مصرف کننده يک مزيت رقابتي پايدار براي هر سازماني محسوب مي شود (چن و همکاران ،٢٣:٢٠١٨)١٠شناخت رفتار مصرف کننده منجر به احساس حمايت از طرف مشتريان مي شود (هاني و همکاران ،١٩٢:٢٠١٨)يکي ديگر از عوامل مهم شناختي ، بررسي وضعيت زندگي و سبک زندگي افراد و شرايط متفاوت مي باشد.
(کايوتيش و داش ، ٥:٢٠١٧)١١ و قوانين و مقررات يکي از عوامل تأثيرگذار و پيش بيني کننده رفتار مصرف کنندگان است (گونس ،١٣٣:٢٠١٨)١٢ در نظر گرفتن اين عوامل منجر به وفاداري مصرف کنندگان مي گردد(وراسونيک و 13 همکاران ،٣٣:٢٠١٨) با فرض قرار گرفتن در شرايط خريد آزادانه ، بر اساس نظريه آجزن و فيشبين ١٤ (١٩٨٠)، قصد خريد مي تواند تحت تاثير نگرش هاي مشتري قرار گيرد؛ اما صرف دارا بودن نگرش مثبت يا منفي ، ضرورتا مانع يا مسبب خريد يا قصد خريد نخواهد بود.
Swanson, Maxwell Hsu, Xiaohong Chen, "How does perceived corporate social responsibility contribute to green consumer behavior of Chinese tourists: a hotel context", International Journal of Contemporary Hospitality Management Marieke de Mooij, (2017) "Comparing dimensions of national culture for secondary analysis of consumer behaviour data of different countries.
"Young children's influence on family consumer behavior", Qualitative Market Research: An International Journal Pradeep Kautish, Ganesh Dash,(2017).