خلاصة:
زیربنای علمی هر جامعهای را آموزشوپرورش آن تشکیل میدهد، بنابراین با افزایش کیفیت آموزشی میتوان ساختار علمی یک جامعه را مستحکم و توانمند ساخت. ازاینرو بر عهده کارشناسان خبره آموزش است که روشهای مختلف را که درافزایش کیفیت آموزشی موثرند را موردبررسی قرار دهند. دانشآموزان در دوران ابتدایی بنا بر ضرورت نیازهای درونی و فطری خویش به دنبال کسب دانش و آگاهی هستند، بنابراین بهصورت طبیعی به تحصیل علاقهمندند. اغلب دانشآموزان در حال تحصیل در مدارس، از بهرهی هوشی لازم برای انجام تحصیل در مقطع مربوط به خود برخوردارند و به گفتهی بنیامین بلوم اغلب دانشآموزان قادر به کسب اهداف آموزشی هستند و تنها زمان یادگیری برای آنها متفاوت است.
The scientific basis of any society is its education, so by enhancing the quality of education it can strengthen and
strengthen the scientific structure of a society. It is therefore up to expert training experts to examine the various
methods that are effective in enhancing educational quality. Elementary students are seeking knowledge and
awareness of their inner and outer needs, so they are naturally interested in education. Most students at school
have the intelligence needed to study at their own level, and according to Benjamin Bloom, most students are
able to achieve educational goals and the learning time is different for them.
ملخص الجهاز:
واژههاي كليدي: خانواده، اعتیاد، افت تحصیلی، دانشآموز، ابتدایی مقدمه بررسی پیرامون رابطه میان خانوادهها و افت تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی، تا چه اندازه به هدفها، محتوا، فعالیتهای یادگیری دانشآموزان، روشهای ارزشیابی راهبردهای تدریس، ابزار یادگیری، زمان و مكان یادگیری پرداختهایم و محیطهای آموزشیمان عوامل اجرایی، معلم و مسئولان با این امور آشنا هستند.
هدفهای کلی تحقیق : هدف کلی در این پژوهش بدست آوردن بک رابطه معنی دار میان نقش خانوادهها و میزان افت تحصیلی دانشآموزان مقطع ابتدایی است .
درك معلمین، اولیا و دانشآموزان از این فرآیند چیست؟ نقطه ای را كه دانشآموز از نظر علمی در آن قرار دارد و جایگاه دانشآموزان در هر مقطع و درس و كلاس كجاست؟ هدفهای رفتاری كه باید به صورت مشاهده دربیاید و با ابزار و ملاك های عینی ارزشیابی شود چیست؟ تا چه اندازه به هدفها، محتوا، فعالیتهای یادگیری دانشآموزان، روشهای ارزشیابی راهبردهای تدریس، ابزار یادگیری، زمان و مكان یادگیری پرداختهایم و محیطهای آموزشیمان عوامل اجرایی، معلم و مسئولان با این امور آشنا هستند.
عوامل موثر در افت تحصیلی ۱- محتوای آموزشی ۲- سطح علمی معلم ۳- ناآشنایی با حیطه عاطفی و علمی دانشآموز ۴- كلی بودن هدفها- بی ارتباطی هدفها با جهت گیری برنامه ریزی ۵- نامشخص بودن هدفهای رفتاری ۶- در دسترس نبودن كتب راهنمای تدریس برای معلم ۷- ناهماهنگی فرهنگ خانواده و نیاز جامعه با نتیجه آموزش ۸- وسعت علم ۹- عدم توالی فارسیی موضوع های درسی ۱۰- عدم بررسی مشكل یابی در امر تدریس الف: محتوای كتب درسی در كشور ما محتوای كتب درسی توسط دفاتر تحقیق و تالیف كتب درسی به وسیله اساتید متخصص تدوین می شود.